برنامه ریزی اقدام اثر گذاری

برنامه ریزی اقدام اثر گذاری

” کولت مک آنلیس” در کتاب ”  برنامه ریزی اقدام اثر گذاری  “، شیوه‌های مؤثری برای دستیابی به اهدافی را مطرح می‌کند که در شغل و حرفه شما اهمیت دارند. شما با خواندن این کتاب می‌آموزید که احساسات منفی و بدبینی را نسبت به کارتان از خود دور کنید. زمانی که بتوانید این احساسات را از خود دور کنید، موقعیت‌های بسیاری سر راه شما قرار می‌گیرند. به‌سرعت نسبت به کار خود، کشش و جاذبه احساس می‌کنید و به تمام اهداف حرفه‌ای خود می‌رسید.

چطور در لحظه های سخت زندگی سرگشته نشویم

همه ی ما باید بیاموزیم که چطور از سرگشته شدن اجتناب کنیم . روی هم رفته مهم است بدانید هر کسی در تایمی از زندگی از شغلش خسته شده است و در شغل خود گرفتار شده است . اما واقعیت این است زمانی که به این مرحله برسید در واقع آزاد کردن خودتان از این قید و بند آسان می شود .

عواملی که مانع تاثیر گذاری شما می شوند را کشف کنید

اگر احساس می کنید در موقعیتی گیر کردید، باید دقیقا موانعی را که مانع تاثیر گذاری شما می شوند شناسایی کنید . شما می توانید اثر گذاری را معادل به سر انجام رساندن هدفی مهم بدانید . در اصل باید برنامه ریزی اقدام اثر گذاری داشته باشید.

اهداف سطح پایین اهداف سطح بالا

 اهداف سطح پایین اهداف مرنبط به سطح بقای شما هستند . بسیاری از ما تا زمانی که اهداف سطح پایین مان را از سر راه بر نداریم نمی توانیم به اهداف سطح بالا برسیم .

تاثیر گذاری

زمانی که می خواهید تاثیر گذار باشید باید مشخص کنید که کدام اهداف ارزش زمانی را که شما می گذارید دارند و کدامیک تاثیر گذار نیستند . هر رفتار شما در محیط کار یک الگو می شود .

هنر هدف گذاری

برای باز کردن گره های کاری باید هنر هدف گذاری را بیاموزید . یاد گیری هدف گذاری به شکلی دقیق و موثر مانند یادگیری یک کار هنری است که نیاز به زمان ، تلاش و تمرین زیاد دارد . باید بدانید دیگران چه انتظاراتی از شما دارند . پس بهترین شیوه ی بهره برداری بهینه از زمان این است که شما باید نتایج قابل اندازه گیری و مورد نیازی را ایجاد کنید که مورد تایید قرار بگیرند .

اقدامات بی تاثیر

اقدامات بی تاثیر نتیجه ی دنبال کردن ضد الگو ها هستند . شما باید ضد الگو های خود را فراموش کنید . بدن هر یک از ما به طوری متفاوت به محرک ها پاسخ می دهد . برای مثال با دریافت ایمیلی از همکار خود ممکن است 3 واکنش مختلف را از خود نشان دهیم :  دعوا کنیم ، از آن بگذریم ، یا هیچ واکنشی نشان ندهیم . شما باید کمی درنگ کنید ، نفسی عمیق بکشید و به شکل درستی واکنش نشان دهید . درغیر این صورت از ضد الگو های قدیمی خود پیروی خواهید کرد .

مشکل شما نیستید ، مشکل استرس شماست

همه ی ما به شکلی دچار استرس می شویم. با این حال باید نحوه ی مدیریت استرس را بشناسیم تا بتوانیم به آن واکنشی درست بدهیم . شما باید مرتب واکنش خود را در محیط کار ارزیابی کنید . تعمق در خود به شدت در محیط کار به شما کمک می کند .

صلاحیت های لازم را بدست بیاورید و زیربنایی مستحکم بسازید

حال باید ببینید برای رها شدن از ضد الگو ها چه چیزی را بیاموزید . قبل از آنکه بتوانید در محیط کار اثر گذار باشید ، باید زیر بنای قدرتمندی بسازید . شما باید با انتخاب اهداف صحیح و قابل اندازه گیری شروع کنید . برای ساخت زیر بنا ، باید بر روی توانایی خود در هدف گذاری و دوری از ضد الگو ها کار کنید . روی دوری کردن از عادات ضد الگوی خود کار کنید . حرکت رو به جلو در کار یک مهارت و هنر است . باید روی مهارت های بنیادین خود کار کرده و تحقیق کنید .

اقدامات تاثیر گذار

اقدامات تاثیر گذار ازاهداف قابل اندازه گیری ناشی می شوند . چون اگر کسی نتواند موفقیت شما را اندازه گیری کند چگونه می توانید بگویید که تاثیر گذار بوده است ؟ در ادامه به چند مثال از اهداف قابل اندازه گیری که منجر به اقداکمات تاثیر گذار در محیط کار می شود اشاره می کنیم :

  • پیدا کردن حداقل 3 مشتری جدید در ماه برای 4 ماه آینده
  • ملاقات با مربی راهنما 2 بار در هفته برای ارتقای مهارت و دانش کاری
  • برگزار کردن یک رویداد کاری در هر ماه برای یادگیری بیشتر جزییات کار
  • انتخاب یک کارآموز و برگزاری جلسه به مدت 3 دقیقه در هفته به منظور آموزش و ارتقای مهارت های مدیریتی
برنامه ریزی کنید

شما باید نحوه ی برنامه ریزی کردن را بدانید . برنامه ی شما باید شامل تمام اهداف نهایی شما باشد آنگاه باید اقدامات خود را در جهت آن اهداف جهت دهی کنید . هر اقدامی که انجام می دهید باید معنا دار و تاثیر گزار باشد.

برنامه ریزی اقدام اثر گذاری
دفترچه راهنمای اقدامات اثر گذار

شما باید اهداف نهایی خود را شناسایی کنید زیرا به شما کمک می کند تا مشخص کنید چه گام هایی را برای رسیدن به آن ها باید بردارید و چه مقدار تلاش لازم دارید.

منابع اقدامات بالقوه

وقتی که هدف نهایی خود را مشخص کردید می توانید منابع اقدامات بالقوه ی خود را مشخص کنید . با مدیران و مربیان راهنمای خود صحبت کنید .نباید از صحبت کردن با کسانی که قبلا با آن ها کار کرده اید تردید کنید . آن ها می توانند  اطلاعات زیادی به شما بدهند و تجربه گذشته ی خود را در اختیار شما قرار بدهند .

سخن پایانی

افراد زیادی امروزه ساعت های زیادی کار می کنند اما آن ترفیعی که انتظارش را دارند دریافت نمی کنند که در نتیجه باعث خشم ، نگرانی و در نهایت ضد الگو می شود . اگر برای خلاص شدن از این عادت های بد نیاز به کمک دارید ، از صحبت کردن با مقامات مافوق خود تردید به دل راه ندهید . از دیگران بپرسید که چه انتظاری از شما دارند و چطور می توانید اهداف تاثیر گذارتری برا ی خود تعریف کنید . روی هم رفته می توانید بدون نگرانی اقدامات تاثیر گذار خود را از نظر منابع تامین کنید . انجام این کار به شرکت شما نشان می دهد که شما به نتایجی که آن ها به دنبالش هستند بها می دهید .

همچنین بخوانید : زنده بمانید و رشد کنید

برنامه‌ریزی اقدام اثرگذاری

 کولت مک آنلیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه