مردمان هدفمند

مردمان هدفمند

مردمان هدفمند چه کسانی هستند ؟ کلمه ی “چابکی” دیگه مثل گذشته یه کلمه‌ عجیب‌ و غریب و ناشناخته نیست. امروزه همه ی مدیران می‌دانند که چابکی، ابزاریه که سازمان‌ها در هر اندازه و نوعی به‌شدت به اون نیاز دارن، اما چیزی که نمی‌دانند اینه که چطور به اون دست پیدا کنند. کلید این دستیابی به چابکی چیست؟ شروعی هدفمند در کسب و کار!

بیشتر شرکت ها با هدف خودشون به عنوان مفهومی قابل طراحی برخورد نمی کنند . طراحی دقیق هدف شرکت ، باعث تعریف موضوعات مختلفی از جمله موفقیت مالی میشه که برای شرکتتون بیشترین اهمیت رو دارن.

در این متن می خوانیم که برای دستیابی به چابکی حقیقی باید اول موانع و محدودیت هایی رو که بر سر راه سازمانمون قرار گرفته رو شناسایی کنیم حتی اگه اون موانع تعصبات ، نقطه ضعف ها و مشکلات عاطفی خودمون باشن .

چطور تمرکز کردن بر روی هدف به شرکت ها در ایجاد رشد پایدار کمک می کند ؟

چرا رفع موانع موجود بر سر راه چابکی برای کمک به کسب و کارتان در راه رسیدن به نهایت پتانسیل خود لازم است ؟

چگونه تبدیل کردن رهبران به الگو باعث ایجاد تحولی مثبت در شرکت شما می شوند ؟

ارتقای روابط کاری

ماها ذاتا یه مخلوق اجتماعی هستیم و به‌ صورت ذاتی مشتاقیم که با دیگر انسان‌ها روابط دوستانه و تعاملات مثبتی داشته باشیم. باید هدفمند در کسب و کار باشیم وقتی که ما با همکارانمون توی محیط کار روابط خوب و خوشایند داریم، حتی خودمون هم از کار و حضور توی اون محیط لذت بیشتری می‌بریم. در نهایت کارمون رو بهتر انجام خواهیم داد.

اعتماد

یکی از ویژگی هایی که پایه و اساس هر رابطه ی خوب هستن اعتماده. وقتی به همکارانتون اعتماد می‌کنید، شما یک اتحاد کاری قدرتمند شکل میدید که راندمان کار رو بالا میبره و میتونید برای گروه مؤثرتر باشید. اگه شما به همکارانتون اعتماد داشته باشید، میتونید وظایف خودتون رو مؤثرتر و صادقانه‌تر انجام بدید و نیازی نیست انرژی خودتون رو صرف نگاه کردن و مراقبت از دیگر کارمندان کنید .

احترام 2 طرفه

وقتی که شما به افرادی که توی محیط کارتون هستند احترام می‌گذارید، در واقع برای ایده‌هاشون ارزش قائل میشید و اون ها نیز متقابلا برای شما و ایده‌های شما ارزش قائل میشن. در این حالت وقتی که با هم همکاری می‌کنید، به‌خوبی می‌توانید از راهکارهای مبتنی بر خرد جمعی، تفکر و خلاقیت گروهی برای توسعه کار خود بهره ببرید.

تمرکز حواس داشته باشید

تمرکز حواس در محیط کار بیشتر به این معنیه که شما مسئولیت گفتار و کردار خودتون رو بپذیرید. افرادی که تمرکز حواس بیشتری دارن  سبب ایجاد روابط شغلی بهتری خواهند شد.

از تنوع دیدگاه‌ها استقبال کنید

برای روابط کاری خوب با دیگران ، افراد باید دیدگاه‌های متفاوت با خودشون رو بپذیرند و ازشون استقبال هم کنند.مثلا وقتی که دوستان و همکارانتون ایده‌ها و دیدگاه‌های متفاوتی ارائه میدن، شما  به صحبت‌هاشون گوش بدید و نقطه نظراتشون رو توی تصمیم‌ گیری هاتون مدنظر قرار بدید.

بدهید و بگیرید

ارتباطات کاری هرگز نباید یک‌طرفه باشه. اگه میخواید مردم به شما خدمت کنند، شما هم باید به اون هاخدمت کنید. سعی کنید با افرادی که در زمینه‌ی کاریتون متخصص اند، وارد رابطه بشید. هر وقت فردی شما رو در جریان فعالیت خودش قرار داد، باید فکر کنید که چطور میتونید بهش کمک کنید.

مثبت‌اندیش و خوش فکر باشید

روی مثبت‌اندیش بودن و خوش‌فکر بودنتون کار کنید. خوبه بدونید که خوش‌بینی و خوش‌فکری، مسریه و روابط شما با دیگر رو تقویت می‌کنه. هیچکی دوست نداره دور و بر فردی باشه که همیشه منفی‌بافه و دارای انرژی منفی و مأیوس‌کنندس.

مردمان هدفمند
داستان شما چیست؟ آیا هدفی دارید ؟ چگونه هدف خود را انتقال می دهید ؟

 

برای اینکه جایگاه خود را به عنوان یک فرد اثر گذار ارزیابی کنید به این سوالات توجه کنید و به خودتان از (کم)1 تا (زیاد)10 نمره بدهید:

 

  • من هدف واضحی را تعریف کرده ام که با کاری که انجام می دهم و هدف دپارتمان و سازمان منطبق است .
  • من نسبت و تعصبات و نقاط ضعفم آگاهم .
  • برای من داشتن الگو در سازمان اهمیت دارد .
  • ما در تیم خود روی رفتار هایی که یک فرد الگو باید از خود نشان دهد به توافق رسیدیم .
  • من به عنوان رهبر تیم ، از همکارانم درخواست بازخورد می کنم.
  • من همکارانم را تشویق می کنم تا با یگدیگر مشارکت کنند .
یادگیری

از موانعی که بر سر راه یادگیریمان وجود دارند آگاه شویم و راهی برای از سر راه برداشتن آن ها پیدا کنیم . ما باید ذهنیت یادگیری را در خودمان پرورش دهیم و همیشه برای یادگیری آماده باشیم . این ذهنیت به ما کمک می کند تا برای تبدیل شدن به سازمان یادگیرنده خیز برداریم .

ابزار ها

ابزارها و اهداف ما باید با هم متناسب باشند . ابزار ها مهم هستند اما نباید خود هدف باشند . آن ها وسیله ای برای رسیدن به هدف هستند . درست است که کار کردن با آخرین تکنولوژی روز جالب است ، اما همه ی ابزارها باید به همراه سوالاتی ازین دست مورد استفاده قرار گیرند :

آیا این ابزار به تحقق هدفتان کمک می کند ؟

این ابزار چه چیزی را برای چه کسی تامین می کند ؟

پس قبل از بکار گیری هر ابزار ، ایده یا سیستم ، پاسخی قانع کننده برای این سوالات پیدا کنید . ایده ها قدرتمند هستند و می توانند سازمان شما را سریعتر از آنچه که فکرش را می کنید متحول کنند.

مردمان هدفمند

الیزه هافمیستِر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه