رمز گشایی از موفقیت

رمز گشایی از موفقیت

چندین نسل است که به ما آموخته‌اند که تنها دو راه برای رمز گشایی از موفقیت وجود دارد: یا استعداد یا تمرین و ممارست.

اما “ران فریدمن” در کتاب “رمزگشایی از موفقیت”، راه سومی را پیش پای ما می‌گذارد. این راه سوم، همان مسیری است که افراد موفقی اعم از هنرمندان، نویسندگان و سرآشپزهای مشهور تا ورزشکاران، مخترعان و کارآفرینان به‌ شکل بی‌سروصدا پیش‌گرفته‌اند. راه سوم برای رسیدن به موفقیت، مهندسی معکوس است.

درباره نویسنده

ران فریدمن روانشناس اجتماعی، سخنران اصلی، مشاور و بنیانگذار ignite80، یک شرکت آموزشی است. اولین کتاب او، بهترین مکان برای کار، توسط مجله Inc. به عنوان کتاب کسب و کار سال در سال 2014 انتخاب شد. مقالات او در هاروارد بیزینس ریویو، روانشناسی امروز، شرکت سریع، فوربس و جاهای دیگر منتشر شده است.

ران فریدمن به بسیاری از برندهای تجاری پیشرو و همچنین رهبران سیاسی و مدیران سازمان های غیرانتفاعی مشورت میدهد. او قبلاً برای یک شرکت تبلیغاتی و به عنوان استادیار روانشناسی در کالج های هوبارت و ویلیام اسمیت کار می کرد. فریدمن فارغ التحصیل دانشگاه روچستر است. این کتاب او رمز گشایی از موفقیت نام دارد.

ایده اصلی

برای اینکه توی هر زمینه ای بسیار موفق بشید، لازم نیست حتما نابغه باشید. همچنین لازم نیست استعداد فوق العاده ای داشته باشید یا حتی ۱۰۰۰۰ ساعت تمرین افسانه ای داشته باشید. در عوض، شما به یک سیستم قابل تکرار نیاز دارید.رو به عقب کار کنید تا بفهمید ایده ها چگونه ایجاد شدند، و سپس نسخه خودتون رو بسازید که  منحصر به فرد خودتون باش . همچنین به اون استعداد خودتون رو اضافه کنید.

اون چیزی رو که در حال حاضر بهترین ها  به خوبی انجام می دهند، مهندسی معکوس کنید. یاد بگیرید که چگونه عملکرد اون ها رو تکرار کنید، و سپس ترفندهای منحصر به فرد خودتون رو اضافه کنید. این بهترین راه برای برانگیختن خلاقیت شما و ایجاد یک ایده خلاقانه و برنده است که منحصراً متعلق به خودتان است.

همچنین این راهی است که می توانید کار خود را تکامل دهید، رمز گشایی از موفقیت کنید و اگر خوش شانس باشید، کل صنعت خود را به مسیرهای جدید و هیجان انگیز سوق دهید.برای حرکت رو به جلو به عقب کار کنید. رمزگشایی کنید و سپس تغییرات خودتون رو اضافه کنید. این یک فرمول برنده ی اثبات شده است.

ران فریدمن :

در حالی که ممکن است فرض کنید مهندسی معکوس ارزش محدودی در خارج از دنیای محاسبات دارد، کاربردهای آن به‌طور شگفت‌آوری گسترده، قابل اجرا و قانع‌کننده هستند. در واقع، مهندسی معکوس فقط یک ابزار مورد علاقه غول‌های کسب‌وکار نیست.

بلکه ابزاری است که معمولاً توسط غول‌های ادبی، سرآشپزهای برنده جایزه، اسطوره‌های کمدی، نوازندگان تالار مشاهیر و تیم‌های ورزشی قهرمان استفاده می‌شود. مهمتر از آن، یکی از مواردی است که می توانید در زمینه کاری خود اعمال کنید تا  ایده های ارزشمند را استخراج کنید و کار خود را در جهت های جدید هیجان انگیز تکامل دهید.

رمزگشایی از موفقیت و استفاده از آن در زمینه خود

1. فرمول های موفقیت مهندسی معکوس: اولین قدم برای تبدیل شدن به یک مجری برجسته، مطالعه و تجزیه و تحلیل کارهایی است که در حال حاضر مجریان برتر در رشته شما به خوبی انجام می دهند. مهندسی معکوس کاری که آنها انجام می دهند. این نه تنها دید های جدیدی را ایجاد می‌کند، بلکه نشانگر مهارت‌های جدیدی است که باید کسب کنید و خلاقیت شما را جرقه می‌زند.

 

  1. آن فرمول ها را با تغییرات خود اعمال کنید: پس از مهندسی معکوس در رشته خود، می توانید آن دانش را به مهارت تبدیل کنید. این در ابتدا بسیار ترسناک خواهد بود، زیرا شکاف بین آنچه می توانید انجام دهید و آنچه باید انجام دهید وجود دارد، اما روش های مبتنی بر شواهد زیرکانه برای پر کردن این شکاف وجود دارد. مهارت های خود را بالا ببرید و یک حرکت عالی ایجاد کنید.

بیشتر بدانید : ایجاد یک برند شخصی

نکته های کلیدی

 برای حرکت به جلو به عقب کار کنید. برای رمزگشایی موفقیت ، بهترین ها رو مهندسی معکوس کنید و سپس ترفندها و ایده های خودتون رو اضافه کنید.

مردم از تغییرات تازه و جدید ، زیاد خوششان نمی آید. اون چیزی که در حال حاضر جواب داده رو کشف کنید و روی اون ایده ی خودتون رو با تغییرات خودتون بسازید. بپذیرید، استاد شوید و سپس تکامل پیدا کنید.

ما همچنین به داده هایی نیاز داریم که رفتارهای کلیدی ما رو اندازه گیری کند و به ما بگوید کدام یک را به خوبی انجام می دهیم و در چه زمینه ای پتانسیل بهبود داریم.

نفرین خلاقیت

آنچه شما نیاز دارید فرمولی است که بتواند توانایی منحصر به فرد شما رو تکمیل و رمز گشایی از موفقیت کند . تقلید آشکار ما را به جایی نمیبرد و رویکردی صحیح نیست .

زمانی که در حال توسعه مهارت های خود هستید ، اغلب بین بینش و توانایی شما فاصله دارد. باید بدونید چطور این شکاف را از بین ببرید . همه چیز با اولین قدم برای بهبود انجام می شود. معیار هایی ایجاد کنید که عملکرد شما رو زیر نظر بگیرند .

عملکرد خود را زیر نظر بگیرید

رشد فردی یک فرآیند مستمر است. اکثر کارفرمایان فرآیندهایی برای نظارت بر عملکرد و فراهم کردن فرصت هایی برای آموزش و توسعه دارند، اما هر یک از ما همچنین باید مسئولیت شخصی را برای بررسی و به روز رسانی مهارت های خود بپذیریم.

برای نظارت بر عملکرد خود در برابر اهداف و معیارهای خود، عملکرد خود رو به طور منظم بررسی کنید. در پایان هر هفته، اهداف و معیارهای خود رو مرور کنید، سپس از خود بپرسید: چه چیزی خوب پیش رفت؟ چه چیزی خوب پیش نرفت؟ برای بهبود چه کاری می توانید انجام دهید؟

آن را با دقت مطالعه کنید و به خودتان یک ارزیابی صادقانه نسبت به الزامات ذکر شده بدهید.  همه ی دستاوردها و همچنین اشتباهات خود رو یادداشت کنید. اگر شرح شغلی به شما داده نشد، یا دیگر شرح شغلی در دسترس ندارید، مشخصات خود رو برای حداقل استانداردهای انجام کارتان بنویسید.

از رئیس خود بخواهید که نقش فعالی در پیشرفت شما ایفا کند، تا آنها اطمینان داشته باشند که شما در حال یادگیری مهارت هایی هستید که شما را واجد شرایط ترفیعات بعدی می کند. از هر سندی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم نشانه هایی از عملکرد شما می دهد کپی نگه دارید تا بتوانید پیشرفت خود رو پیگیری کنید. در نظر بگیرید که از یک همکار مورد اعتماد بپرسید که آیا با ارزیابی های شما موافق است یا خیر، یا به یک شخصیت ارشد در سازمان خود نزدیک شوید که ممکن است مایل باشد به عنوان یک مربی عمل کند.

رمز گشایی از موفقیت
به جلو حرکت کن

یک استراتژی برای بهبود بخش‌های ضعیف‌تر ایجاد کنید و کارهایی را که برای بهبود انجام داده‌اید یادداشت کنید. در طول ارزیابی رسمی عملکرد خود، آماده خواهید بود که به مدیر خود نشان دهید که چه کاری انجام داده اید. به یاد داشته باشید که برنامه های توسعه شخصی خود را به رئیس، مربی یا هر سهامدار مرتبط دیگری در کسب و کار در میان بگذارید. به طور منظم پایه را با آنها لمس کنید تا بتوانند شما را در مسیر درست هدایت کنند.

 

این شغل شماست، نه کس دیگری. بفهمید که چگونه می خواهید پیشرفت خود را اندازه گیری کنید. برخی از این اندازه‌گیری‌ها ممکن است اهداف، ضرب‌الاجل‌ها و زمان‌بندی‌های تعیین‌شده توسط رئیس شما باشد، اما معیارهای دیگر باید به اهداف و مقاصد شخصی شما مربوط باشد. اهداف خود را SMART کنید: مشخص (s) ، قابل اندازه گیری (m)، قابل دستیابی (a)، واقع بینانه (r) و محدود به زمان (t).

 

درک رو به رشد ما از روانشناسی انسان نشان می دهد که خود ارزیابی بسیار قوی تر از ارزیابی بیرونی است. مهم است که قبل از اینکه رئیستان به عملکردتان نگاه کند ، خودتان را از دیدگاه او ارزیابی کنید. در اینجا چند مرحله مهم برای نظارت مؤثر بر عملکرد خود آورده شده است:

رشد نیاز به تلاش دارد

به عنوان یک قانون طبیعت، همه چیز رو به خرابی می رود. تا زمانی که مداخله ای صورت نگیرد، همه چیز به سمت فروپاشی پیش می رود. یک باغ را به مدت یک هفته بدون مراقبت رها کنید و ببینید که فضای سبز آراسته شده شما به درختچه های خشک تبدیل می شود. یک ماه جلوی یک کاناپه بنشینید و ببینید که چگونه بدن شما حتی از یک اینچ راه رفتن خودداری می کند. به همین ترتیب و غیره.

هر چه آرزوی پایداری بیشتری داشته باشیم، تلاش بیشتری برای حفظ وضعیت موجود باید انجام دهیم. اگر می خواهید روابط، سلامتی، زندگی یا حتی کسب و کار پیشرفت کند، از این رو تلاش زیادی لازم است.

مثل حرکت در مقابل یک جریان است. اگر می خواهید مسیر آن را تغییر دهید، باید برخلاف جریان حرکت کنید.

بینش مهمی در کاربرد این ایده برای مشاغل وجود دارد. DNA موفق ترین برندها چیست؟ مثال های کافی در اطراف ما وجود دارد که به ما در پاسخ به این سوال کمک می کند.

اپل و گوگل در 5 سال گذشته جایگاه های برتر خود را در بین 100 برند برتر جهانی اینتربرند حفظ کرده اند. در یک بازار چند اپراتور، قیمت محور، طراحی به عنوان USP آنها یک روش زندگی برای این سازمان ها است که سهم منصفانه خود را از چالش های بازار دیده اند.

مارول، زمانی که سنگ بنای اصلی کمیک های ابرقهرمانی در آستانه ورشکستگی قرار داشت، زمانی که بازار کمیک در دهه 90 سقوط کرد، خود را از طریق تنوع در تجارت تولید فیلم نجات داد.

برندهایی که منتظر فرونشستن گرد و غبار نیستند،  تلاش باورنکردنی برای حفظ درآمد، مشتریان و ارزش بازارشان انجام می دهند و رمز گشایی از موفقیت می کنند ، کسب و کارهایی هستند که رشد می کنند.

راهنمای مبتدیان برای تمرین انعکاسی

پیگیری یک تمرین روزانه است . و ترسیم استراتژی می تواند مزایای قابل توجهی را به همراه داشته باشد. که در طول زمان ترکیب می شوند . روزانه نگاری تمرینی بسیار عالی است . مانند نوازنده ای که هر روز موسیقی خود را تمرین و تکرار میکند ، حتی در ذهن خود . این تمرین باعث می شود تا اودر نواختن ان موسیقی کاملا مسلط باشد .

سخن پایانی

کسانی که در اوج حرفه ای خود هستند ، با پرورش یک تشنگی سیری ناپذیر برای ایده ها و راه حل های جدید ، جایگاه خود را بدست آورده اند . خبر خوب این است که ایده های متحرک همه جا هستند . ما در عصری زندگی می کنیم که خلاقیت بی نظیری در همه جا وجود دارند .

 

همچنین بخوانید : اخلاق مسئولیت پذیری

رمز گشایی از موفقیت

 

ران فریدمن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه