هنر ظریف بیخیالی

چه فایده ای در بیخیالی است ؟. یاد بگیرید که روی چیزهای مهم تمرکز کنید و بقیه رو بیخیال شوید. ما در عصر فرصت ها زندگی می کنیم . وقتی می خواهیم شریک زندگی خود را انتخاب کنیم و یا بهترین منبع اخبار ، گزینه های زیادی پیش روی ما هست . اما چرا همچنان باز احساس نارضایتی می کنیم ؟
دلیلش این هست که ما میخواهیم تمام کارها را باهم انجام دهیم و در صورت عدم انجام برخی از موارد احساس نارضایتی و سرخوردگی می کنیم. هنر ظریف بیخیالی به شما می آموزد که انجام کدام کارها مهم است و باید بر روی آنها تمرکز کنیم و بیخیال سایر امور شویم.

انتقاد از خود کلید درست بودن راه است

چرا مرگ نباید پایان راه باشد . هر کاری که در زندگی انجام میدهید یک مبارزه خواهد بود پس باید مبارزه ای که برایتان مناسب است را پیدا کنید . قیقتا از زندگی چی مخواهید ؟ هدف نهایی شما و ان دستاوردی که میخواهید بر روی سنگ قبر شما نوشته شود چیست ؟.

این ها سوالاتی نیستند که بتوان به آسانی به آنها پاسخ داد . مسلما تمام ما یک خانواده سالم و شاد به همراه کاری که به آن علاقه داریم را تصور می کنیم . اما باید بگویم که چنین تصوراتی مشکل ساز هستند چون کسی را مجبور به تلاش نمی کنند . اگر بخواهید به جایی برسید باید مبارزه کنید ، دستیابی به اهداف مستلزم تلاش است و اگر هدفی نداشته باشید که در رسیدن به آن مصمم باشید یقینا در برابر سختی های زندگی دچار تزلزل خواهید شد.

فرض کنیم مدیرعامل  شدن هدف شماست ، بسیار خب مدیرعامل شدن با قدم زدن در پارک ها بدست نمی آید. زندگی بدون چالش و مبارزه فایده ای ندارد تنها راهی که دارید این است که هدفی را پیدا کنید که می خواهید برای آن بجنگید. البته نه گفتن به اون دسته از مبارزات و وظایفی که برای شما خوشایند نیستند به همان اندازه مهم و حیاتی است. قاطع باشید و از انجام کارهای بیهوده دست بکشید. برروی 5 چیز عالی تمرکز کنید و از بقیه امور دوری کنید. رنج و مبارزه میتواند در کسب دستاورد های بزرگ تاثیر زیادی داشته باشد اما بدون شناخت ارزش های مناسب هرگز موفق نخواهید شد.

نحوه یافتن ارزش های مناسب برای زندگی

بسیاری از مردم تمایل دارند روی ارزش های اشتباه تمرکز کنند ، بنابراین مهمه که بر ارزش هایی تمرکز کنید که به آنها اعتقاد داشته باشید. بسیاری خود را با دیگران مقایسه میکنند. مقایسه موفقیت خود با دیگران تنها سبب ناامیدی میشود که براحتی میتواند شما را از مسیر خوشبختی متوقف کند. بسیاری از مردم هم تصمیم می گیرند اولویت رو در زندگی خودشان قرار بدهند اما تنها به دنبال لذت بودن خوب نیست. این یک نوع سبک زندگیی برای معتادان است که بدنبال مواد برای سرخوشی هستند و یا حوس رانان .

بنابراین چگونه می توان ز ارزش های غلط اجتناب کرد ؟. پایبندی به ارزش ها و اهداف بی اهمیت اغلب ناشی از فقدان اهداف درست و با ارزش هست . بنابراین اگر میخواهید نه بنده لذت باشید نه به دنبال مقایسه خود با دیگران باید ارزشهایی رو شناسایی کنید که ارزش شناسایی دارند.

ارزش های خوب باید مبتنی بر واقعیت باشند ، برای جامعه مفید باشند ،اثری فوری و قابل کنترل داشته باشند. در کنار این موارد تغییرات مثبت تنها زمانی رخ میدهد که شما مسئولیت کامل زندگی را بپزیرید و برعهده بگیرید. احساس ا جبار برای انجام هر کاری شادی انجام آن کار را از بین میبرد متاسفانه برخی طوری زندگی میکنند که اینگار تجربیاتشان به آنها تحمیل شده است ، چه یک مصاحبه شغلی ناموفق باشد چه ترد شدن از یکی از عزیزان و خود را قربانیان ناراضی در زندگی می دانند.

رهایی از هویت فردی

رهایی از هویت فردی هم میتواند نقش موثری در ساخت یک زندگی بهتر و حرفه ای تر داشته باشد. به عنوان مثال شما یک فرد بسیار خوش گذران هستید ، این در واقع نشان دهنده هویت شخصی شماست . حال اگر خطر کنید و از هویتتان خود را رها کنید در مسیر ارزش های مناسبی گام بردارید به نتایج مناسبی خواهید رسید. اینگونه آماده میشوید که راحت عقاید و باورهای خود را زیر سوال ببرید و آنها را درجهت اهداف درست بازسازی و کنترل کنید. ارزش این کار این است که معیارهای مناسبی در انجام تمامی امور کاری ، احساسی و فردی به شما میدهد.

کلام آخر

نه گفتن را بیاموزید ، انجام آنچه برای شما مهم است را یاد بگیرید و کارهایی که شما را از مسیرتان بازمیدارد پرهیز کنید. اینگونه بهره وری بهتر و زمان بیشتری برای اوقات فراغت و گذراندن زمان با خانواده و عزیزان خود دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه