مهارت ها نرم برنامه نویسی

مهارت های نرم برنامه نویسی

برای اینکه به یک توسعه دهنده ی کد و برنامه نویس ماهر تبدیل بشید ، نیاز به چیزی فراتر از از کد زدن دارید . مجموعه خاصی از مهارت‌ها وجود دارند که برای پیشرفت به اون ها  نیاز دارید. به این مهارت ها ، مهارت های نرم برنامه نویسی گفته می شود . در این مقاله مهارت های نرم شگفت انگیز برنامه نویسی را با شما به اشتراک می گذاریم .

مهارت نرم چیست؟

مهارت های نرم مهارت های غیر فنی هستند که به شما کمک می کنند تا یک کار را بهتر انجام بدید و در محل کار موفق شوید. این مهارت ها می توانند شامل مواردی مانند ارتباطات، کار گروهی، اخلاق کاری، تفکر انتقادی و سازماندهی باشد. مهارت‌های نرم و مهارت‌های سخت کاملا با هم متفاوت هستند، اما وجه اشتراک آنها این است که هر دو نیاز به تمرین دارند!

چرا مهارت های نرم مهم هستند؟

مهارت‌های نرم بسیار مهم هستند زیرا آنها شما را به یک کارمند خوب تبدیل می‌کنند. حتی اگر تمام مهارت‌های سخت مناسب برای یک شغل را داشته باشید ، اگر مهارت‌های نرم مناسبی برای ارتباط با مصاحبه‌گر خود نداشته باشید، ممکن است استخدام نشوید.

مهارت نرم شماره 1: ارتباط نوشتاری و کلامی

هر روز قبل از کار، احتمالاً ایمیل هایی برای چک کردن دارید. ایمیل ها می توانند به سرعت به تله موفقیت تبدیل شوند. در عین حال، ایمیل‌ها می‌توانند دروازه‌ای برای نشان دادن میزان ارزشمندی شما برای دیگران باشند. از آنجایی که ارتباط نوشتاری بسیار مهم است، من زمان زیادی را صرف تسلط برارسال ایمیلی کرده‌ ام که باعث شود به سرعت به آن پاسخ دهند.

 

  • همیشه از شخص برای ارسال ایمیل به شما تشکر کنید. این برای هر ایمیلی صدق می کند. به عنوان مثال، از اینکه با من تماس گرفتید متشکرم.
  • بر نکته ای که آنها گفته اند تأکید کنید و نشان دهید که آنها را درک می کنید.
  • همیشه سوالاتی بپرسید تا مطمئن شوید که آنها چه می خواهند.

این مراحل باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و شما را از دیگران متمایز می کند. ارتباطات نوشتاری یکی از دست کم گرفته ‌شده ‌ترین مهارت‌های نرم است و اکثر توسعه دهندگان آن را نادیده می گیرند.

مهارت نرم شماره 2 : آموزش

تدریس می تواند به شکل های مختلف باشد . مثلا در اولین شغل خود، ممکن است به دیگران درباره موضوعی آموزش دهید که از آن ها دانش بیشتری نسبت به آن دارید. حتی اگر خود را متخصص یا  پیشرفته نمی دانید. یا اگر حتی به عنوان یک فریلنسرفعالیت می کنید، ممکن است در موقعیتی باشید که یک مفهوم را برای مشتری توضیح دهید یا با آموزش دادن اطلاعاتی در مورد فرآیند خود، یک تصمیم خاص را توجیه کنید. حتی به عنوان یک مبتدی، آموزش مهارت مهمی برای یک توسعه دهنده است.

مهارت نرم شماره 3 : تمرکز

در هر شغلی، خواه نقاش یا نویسنده باشد، اگر می خواهید کار شگفت انگیزی تولید کنید، باید هوشیار و دقیق باشید. توانایی تمرکز کامل روی یک کار، کیفیتی رو به کاهش در دنیای کنونی ماست . به عنوان یک توسعه دهنده، نمی توان این مهارت را دست کم گرفت. وظیفه ما ساختن چیزهای مفید است. و ایجاد چیزی که برای دیگران ارزشمند است زمان زیادی می برد. این کمتر به یک ذهنیت مصرف کننده و بیشتر به یک ذهنیت تولید کننده نیاز دارد. فرقی نمی کند خسته باشید یا تحت فشار، این شغل شماست و باید بتوانید با تمرکز، کاری با کیفیت تولید کنید.

مهارت نرم شماره 4 : مهارت های اجتماعی

یک لحظه به زندگی واقعی خود فکر کنید، نه زندگی کاری. فردی باشید که همه منتظر دیدنش هستند. شجاعت خود را برای ابراز نظر سازنده به دست آورید. فرقی نمی کند که خود را فردی درونگرا یا برونگرا می دانید. بعداً در حرفه تان، مهارت های فنی شما مانند سایر افراد در رشته شما خواهد بود.

اما اگر می خواهید در محل کار پیشرفت کنید، باید یک بازیکن تیمی باشید. شما باید بتوانید ارتباط برقرار کنید، دیگران را الهام بخشید و قابل اعتماد باشید. زیرا در پایان روز، اگر نتوانید با کسی ارتباط برقرار کنید، هرگز نمی‌توانید ایده خود را بفروشید . مهم نیست که این ایده چقدر بزرگ یا کوچک باشد. داشتن مهارت های اجتماعی عالی همچنین می تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.

مهارت نرم شماره 5 : توانایی عیب یابی مشکلات

یکی از بهترین بخش های برنامه نویس بودن حل مسائل است. اما قبل از اینکه واقعاً مشکلی را حل کنید، ابتدا باید بفهمید آن مشکل دقیقاً چیست. اگر در محل کار با مشکل بزرگی برخورد کردید ، بهتر است آن را به قطعات کوچک قابل ویرایش تقسیم کنید.

مهارت های نرم برنامه نویسی​
مهارت نرم شماره 6 : کار تیمی

کار تیمی با مهارت‌های اجتماعی و ارتباطات مرتبط است، اما این مهارت نرم‌ بسیار مهم است. شما باید بتوانید به طور موثر با سایر اعضای تیم همکاری کنید. به‌عنوان یک توسعه‌دهنده، شما همچنین با طیف گسترده‌ای از تیم‌ها و افراد تعامل خواهید داشت و کار خواهید. توسعه دهندگان موفق ، لبخند می زنند و با هم همکاری می کنند .

سخن پایانی ، استفاده از مهارت های نرم برنامه نویسی در محل کار

مهارت های نرم برنامه نویسی  چه در یک موقعیت فنی شغلی باشید و چه نباشید بسیار مهم هستند . به عنوان مثال، ارتباط و کار تیمی وقتی که با افراد دیگر کار می کنید بسیار حیاتی هستند. اگر بتوانید درحین یادگیری کدنویسی روی تقویت مهارت های نرم خود تمرکز کنید، از همان ابتدا یک قدم از بقیه توسعه دهندگان جلوتر خواهید بود!

بیشتر بخوانید : ساختن آینده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه