قورباغه ات را قورت بده

قورباغه ات را قورت بده

کتاب ” قورباغه ات را قورت بده ” درباره غلبه بر اهمال‌کاری و یادگیری مدیریت زمان است. غرق شدن در کار، موضوعی عادی است، اما وقتی یاد بگیرید که چگونه قورباغه‌تان را قورت دهید –به این معنا که مهم‌ترین کارها را در ابتدا انجام دهید- مفیدتر و شادتر به کار و فعالیت خواهید پرداخت. اگر اولین کاری که هر روز انجام می دهید خوردن یک قورباغه زنده است، احتمالاً این بدترین کاری است که در طول روز انجام می دهید.

قورباغه ات را قورت بده ! 21 نکته را برای سازماندهی زندگی خود در مورد خوردن سریعتر و بیشتر آن قورباغه ارائه می دهد (21 راه برای پایان اهمال‌کاری و انجام کارهای بیشتر در زمان کمتر) .

درباره نویسنده

برایان تریسی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت بین المللی برایان تریسی است که متخصص در آموزش و توسعه افراد و سازمان ها است. او 30 سال در اقتصاد، تاریخ، تجارت، فلسفه و روانشناسی مطالعه، تحقیق، نویسندگی و سخنرانی داشته است. برایان قبل از تأسیس شرکت خود، مدیر عامل یک شرکت توسعه ۲۶۵ میلیون دلاری بود. وی در زمینه های فروش و بازاریابی، سرمایه گذاری، توسعه املاک و سندیکاسیون، واردات، توزیع و مشاوره مدیریت فعالیت های موفقی داشته است.

نکته 1 - جدول را تنظیم کنید

شفاف بودن اهداف خود یکی از موثرترین راه ها برای افزایش بهره وری و کارایی شماست. اگر بتوانید اهداف روشنی را تعیین کنید و از آنها منحرف نشوید، بهره وری خود را افزایش خواهید داد. برایان تریسی توصیه می‌کند از فرمول خاصی پیروی کنید که او آن را تنظیم جدول می‌نامد. اساساً، این فرآیند گام به گام به شما کمک می کند تا اهداف زندگی خود را تعیین کرده و به آن دست یابید. این مراحل می تواند الهام بخش شما برای خلاقیت باشد و به شما کمک کند انگیزه داشته باشید .

 

  • دقیقاً تصمیم بگیرید که چه می خواهید.
  • این تصمیم را یادداشت کنید .
  • برای این هدف ضرب الاجل تعیین کنید.
  • فهرستی از تمام وظایف فرعی که برای دستیابی به اهداف زندگی شما ضروری هستند تهیه کنید .
  • فوراً در مورد برنامه خود اقدام کنید.
  • روزانه کاری را انجام دهید که شما را به سمت اهداف نهایی خود سوق دهد .
نکته 2 - از قبل برای هر روزتان برنامه ریزی کنید

 مهمتر از همه، توانایی شما در تعیین اهداف، برنامه ریزی و اقدام تاثیر بسزایی در موفقیت شما دارد. برایان تریسی توضیح می دهد که صرف تفکر و برنامه ریزی می تواند بر زندگی شما تأثیر مثبت بگذارد. به طور خاص، تفکر و برنامه ریزی قوای ذهنی شما را باز می کند، خلاقیت شما را تحریک می کند و انرژی ذهنی و جسمی شما را افزایش می دهد. رویکرد گام به گام برای برنامه ریزی :

 

  • فهرستی بنویسید که شامل تمام کارهایی باشد که باید قبل از انجام وظایف این طرح انجام دهید.
  • از روی یک لیست کار کنید . هر بار که به کار جدیدی فکر می کنید که مورد نیاز است، باید آن را به لیست اضافه کنید. حتی اگر کار باید فوراً انجام شود باید قبل از انجام ، آن کار را به لیست اضافه کنید.
  • از قبل برنامه ریزی کنید . مطمئن شوید که برنامه های اولیه شما از قبل به خوبی تدوین شده اند. به عنوان مثال، سعی کنید حداکثر یک شب قبل برنامه خود را ایجاد کنید. این آمادگی همچنین به ناخودآگاه شما اجازه می دهد تا این برنامه را یک شبه پردازش کند و ایده های عالی صبح روز بعد ظاهر می شوند.
  • لیست خود را به روز کنید . همانطور که روی برنامه خود کار می کنید، می توانید موارد ناتمام را برای روز آینده به لیست خود منتقل کنید. به علاوه، می‌توانید هر کاری را که قبلاً انجام داده‌اید علامت بزنید.
نکته 3 - قانون 80/20 را اعمال کنید

برایان تریسی پیشنهاد می کند که 20 درصد از فعالیت های شما 80 درصد از نتایج شما را تشکیل می دهد. شما باید از کار بر روی 80 درصد پایین امتناع کنید، در حالی که هنوز کارهایی در 20 درصد بالا باقی مانده است. تمرین مداوم این کار در طول زمان به شما این امکان را می دهد که عادت کنید ابتدا روی مهم ترین کارها تمرکز کنید. به طور مشابه، او مفاهیم زیر را که از قاعده 80/20 پیروی می کنند، بیان می کند:

  • 20 درصد از مشتریان شما 80 درصد از فروش شما را تشکیل می دهند
  • همچنین 20 درصد از محصولات یا خدمات شما 80 درصد از سود شما را تشکیل می دهد
نکته 4 - عواقب وظایف خود را در نظر بگیرید

در نظر گرفتن عواقب کارهایتان روشی موثر برای یادگیری پیش بینی قورباغه بعدی است. به علاوه، به شما این امکان را می دهد که برنامه روشن تری برای آینده بلندمدت خود داشته باشید. کسانی که می توانند با در نظر گرفتن پیامدهای اهداف فعلی خود، اهداف آینده خود را کنترل کنند، احتمال موفقیت بیشتری دارند. کسانی که به تصمیمات در یک زمینه بلندمدت فکر می کنند، عموماً تصمیمات بهتری می گیرند و زندگی رضایت بخشی دارند. برایان تریسی توصیه می‌کند برای به حداکثر رساندن بهره‌ وری و قورت دادن مهم‌ترین قورباغه خود، سه سوال زیر را از خود بپرسید:

 

  • بیشترین ارزش فعالیت من چیست؟
  • من چه کاری می توانم انجام دهم که اگر به خوبی انجام شود، تفاوت واقعی ایجاد خواهد کرد؟
  • با ارزش ترین استفاده من از وقت ، در حال حاضر چیست؟
نکته 5 - روش ABCDE را تمرین کنید

روش ABCDE یک تکنیک اولویت‌بندی است که می‌توان روزانه از آن استفاده کرد تا به شما در اولویت بندی کارهایی که باید روزانه انجام دهید کمک کند. تفاوت اصلی بین موفقیت و شکست در این است که افراد کدام وظایف را برای به تعویق انداختن انتخاب می کنند. روش ABCDE رویکردی برای اولویت بندی پس از نوشتن تمام کارهایی است که باید در آن روز انجام دهید.

  • A وظایفی که باید انجام دهید و بالاترین اولویت را دارند. این ها قورباغه های زندگی شما هستند و می توانید با برچسب گذاری A1، A2 و غیره آنها را در اولویت قرار دهید.
  • B وظایفی دیگری که باید انجام دهید، برایان آنها را به عنوان بچه قورباغه توصیف می کند.
  • C کارهایی که انجام آنها خوب است.
  • D وظایفی که می توانید محول کنید. شما می خواهید این وظایف را محول کنید تا بتوانید بیشتر روی وظایف A تمرکز کنید.
  • E وظایفی که می توانید از لیست خود حذف کنید. آنها وظایفی هستند که در مقطعی اهمیت داشتند اما دیگر به هدف شما مرتبط نیستند.
نکته 6 - روی حوزه های کلیدی نتیجه تمرکز کنید

برایان تریسی حوزه‌های کلیدی نتیجه را به‌عنوان حوزه‌هایی از کار توصیف می‌کند که شما کاملاً مسئول آن هستید و اگر این کار را انجام ندهید به نتیجه ی مناسب نمی رسید . حوزه‌های نتیجه کلیدی خود را شناسایی کنید. می توانید از دیگران راهنمایی بگیرید تا بهتر بفهمید چه خروجی هایی برای تکمیل کارحیاتی است.

نکته 7 - قانون کار اجباری را رعایت کنید

زمان کافی برای انجام هر کاری وجود ندارد. اما همیشه زمان کافی برای انجام مهمترین کار وجود دارد. شما نمی توانید هر قورباغه ای را در برکه بخورید. با این حال ، یافتن بزرگترین و زشت ترین قورباغه درون حوضچه کار راحتی است.

نکته 8 - قبل از خوردن غذا کاملاً آماده شوید

آماده سازی یک راه موثر برای جلوگیری از به تعویق انداختن است. بنابراین می‌توانید با در اختیار داشتن همه چیزهایی که نیاز دارید قبل از شروع کار، کارها را سریع‌تر انجام دهید.

  • میز و فضای کار خود را پاک کنید.
  • شروع به فضای کاری اختصاصی خود برای کار کنید. مطمئن شوید که آن فضا راحت و جذاب است . و باید فضایی باشد که از کار کردن در آن برای مدت طولانی لذت ببرید.
  • زبان بدن را با عملکرد بالا تنظیم کنید. که شامل نشستن صاف، نشستن به جلو و دور از پشتی صندلی است.
نکته 9 - تکالیف خود را انجام دهید

برای موفقیت باید شاگرد مادام العمر حرفه خود شوید .احساس ضعف یا کمبود در یک زمینه کافی است تا شما را از شروع کار منصرف کند. هرچه بیشتر کار خود را تمرین کنید، در خوردن نوع خاصی از قورباغه بهتر خواهید بود.

نکته 10 - از استعدادهای خاص خود استفاده کنید

شما فردی منحصربه فرد هستید که استعدادها و توانایی های خاصی دارید که هیچ کس دیگری از آن برخوردار نیست. این بدان معناست که کارهای خاصی که می توانید انجام دهید یا یاد بگیرید، شما را بسیار ارزشمند می کند. شما باید یاد بگیرید که حوزه های منحصر به فرد خود را شناسایی کنید و سپس در این زمینه ها تخصص داشته باشید.

نکته 11 - محدودیت های کلیدی خود را شناسایی کنید

وظیفه شما این است که به وضوح محدودیت هایی را که باید برای رسیدن به هدف اصلی خود بر آن غلبه کنید، شناسایی کنید. سوالات زیر را از خود بپرسید تا به شما در شناسایی محدودیت های کلیدی کمک کند:

  • کدام چیزها شما رو عقب نگاه داشته اند؟
  • چه چیزی سرعت رسیدن به اهدافتان را تعیین می کند؟
  • کدام چیز تعیین می کند که چقدر سریع از جایی که هستید به جایی که می خواهید بروید، حرکت کنید؟
  • چه چیزی شما را از خوردن قورباغه ها که می تواند تفاوت ایجاد کند، باز می دارد؟
  • چرا از قبل به هدف خود نرسیده اید؟
نکته 12 - کارها را یک قدم در یک زمان انجام دهید

شما باید همیشه هدفتان این باشد که همه چیز را یک قدم در یک زمان بردارید. منضبط ماندن و گام به گام برداشتن کارها به شما این امکان را می دهد که به اندازه کافی جلوتر بروید. این رویکرد می تواند در تمام بخش های زندگی شما اعمال شود. به عنوان مثال، برایان تریسی توضیح می دهد که می توانید با پس انداز ماهانه، سال به سال، به استقلال مالی دست یابید. به همین ترتیب، شما می توانید سال به سال با کمی غذا خوردن و کمی بیشتر ورزش روزانه سالم تر شوید.

قوریاغه ات را قورت بده
نکته 13 - به خودتان فشار بیاورید

فقط دو درصد از مردم می توانند بدون نظارت کاملاً کارآمد کار کنند. برایان توضیح می دهد که این افراد رهبر هستند. با این حال، مردم به این شکل متولد نمی شوند. شما باید تصمیم بگیرید که اینگونه باشید. برایان پیشنهاد می کند عادت کنید که به خودتان فشار بیاورید تا کار را به طور مستقل انجام دهید. شما باید قورباغه های خود را انتخاب کنید و سپس خود را مجبور به خوردن آنها کنید.

نکته 14 - قدرت های بدنی خود را به حداکثر برسانید

عملکرد و بهره وری شخصی از طریق انرژی های فیزیکی، ذهنی و عاطفی ایجاد می شود. برایان تریسی بدن شما را مانند یک ماشین توصیف می کند. بدن شما از غذا، آب و استراحت برای تولید انرژی استفاده می کند. این انرژی برای شما برای انجام مهمترین وظایفتان حیاتی است. به همین دلیل است که وقتی به خوبی استراحت می کنیم و تغذیه می کنیم، می توانیم دو یا سه برابر بازده بیشتری داشته باشیم.

  • زمان هایی از روز که پرانرژی هستید را مشخص کنید. چالش برانگیزترین وظایف خود را برای این قسمت از روز برنامه ریزی کنید.
  • پنج شب در هفته زود بخوابید.
  • به خودتان یک رژیم غذایی سالم و مغذی بدهید.
  • به طور منظم تمرین و ورزش کنید.
نکته 15 - انگیزه خود را برای عمل ایجاد کنید

95 درصد از احساسات مثبت و منفی شما با نحوه صحبت کردن با خودتان تعیین می شود. عواطف شما نتیجه محیط شما نیست، بلکه این است که چگونه محیط اطراف را تفسیر می کنید. اگر به شیوه ای اشتباه واکنش نشان دهید، در این صورت ممکن است بی انگیزه شوید. شما باید به یک خوش بین کامل تبدیل شوید. برایان تریسی اقداماتی را بیان می کند که می توانید برای خوش بین شدن انجام دهید:

 

  • در هر موقعیتی به دنبال خوبی ها باشید.
  • در هر شکست یا مشکلی به دنبال درس ارزشمند باشید.
  • برای هر مشکلی به دنبال راه حل باشید.
  • مسئولیت کامل خود و هر چیزی که برای شما اتفاق می افتد را بپذیرید.
  • از انتقاد یا سرزنش دیگران برای هر چیزی خودداری کنید.
  • به جای بهانه جویی تصمیم بگیرید که پیشرفت کنید.
  • افکار و انرژی خود را به سمت جلو متمرکز کنید.
نکته 16 - اهمال کاری خلاقانه را تمرین کنید

به تعویق انداختن کار به طور کلی یک چیز منفی در نظر گرفته می شود. با این حال، برایان تریسی به تعویق انداختن خلاقانه را به عنوان یک اقدام مثبت معرفی می کند. تعویق خلاقانه به تعویق انداختن خوردن قورباغه های کوچکتر یا کمتر زشت است تا بتوانید روی بزرگترین قورباغه ها تمرکز کنید. همانطور که همه ما کارها را به تعویق می اندازیم، ممکن است کم اهمیت ترین کارها را نیز به تعویق بیندازیم. بنابراین، برایان توصیه می‌کند به همه کارهایی که خیلی مهم نیستند، «نه» بگویید.

نکته 17 - ابتدا سخت ترین کار را انجام دهید

خوردن قورباغه به معنای شروع کار شما با انجام چالش برانگیزترین کار است. برایان تریسی یک فرآیند چند مرحله ای را بیان می کند که به مدت 21 روز تکرار می شود تا خوردن قورباغه به عادت تبدیل شود:

 

  • در پایان روز کاری خود، باید فهرستی از تمام کارهایی که روز بعد باید انجام دهید تهیه کنید.
  • این لیست را با استفاده از روش ABCDE و قانون 80/20 مرور کنید.
  • خود را منظم کنید تا از بزرگترین قورباغه خود شروع کنید و مطمئن شوید که بدون وقفه کار می کنید.
نکته 18 - کار را تکه تکه کنید

وظایف گاهی اوقات ممکن است طاقت فرسا به نظر برسند. با این حال، این امکان وجود دارد که کار را به قطعات قابل کنترل تری تقسیم کنید. خیلی راحت تر است که روی یک تکه از کار خود تمرکز کنید. سپس، هنگامی که یک برش را کامل کردید، یک برش دیگر را انجام دهید.

نکته 19 - تکه های بزرگ زمان ایجاد کنید

شما باید در زمان های برنامه ریزی شده روی کارهای بزرگ کار کنید. کارهای مهم به بخش های قابل توجهی از زمان بدون وقفه نیاز دارند. شما باید بلوک های زمانی را برنامه ریزی کنید، از یک برنامه زمانی استفاده کنید و هر دقیقه را حساب کنید.

نکته 20 - احساس فوریت را در خود ایجاد کنید

افراد موفق کسانی هستند که می توانند خود را بیشتر از افراد معمولی وارد این وضعیت کنند. با ایجاد حس فوریت می توان حالت جریان را تشویق کرد. این فوریت با شروع سریع کار، انجام سریع آن و تمرکز بر عمل همراه است.

نکته 21 - هر کار را به تنهایی انجام دهید

برایان ادعا می کند که تمرکز تنها روی یک کار می تواند زمان اتمام آن را 50٪ کاهش دهد. به یاد داشته باشید که قبل از هر دستاورد بزرگ، یک دوره طولانی کار سخت و متمرکز انجام شده است. میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر کتاب دیگر برایان تریسی به نام بهانه ممنوع را نیز مطالعه کنید .

قورباغه ات را قورت بده

برایان تریسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه