شما خود یک برند هستی

شما خود یک برند هستی

کتاب شما خود یک برند هستی ، طرح هشت مرحله‌ای برای به تصویر کشیدن تخصص‌های منحصربه‌فرد شما و ایجاد کسب‌وکاری سودآور و رضایت‌بخش رو ارائه میده. “مایک کیم” نویسنده‌ای است که به‌دقت به اشتباهاتی که دیگران مرتکب می‌شوند توجه می‌کند. همان اشتباهاتی که بعضی ها بدون آنکه بدانند به قیمت از دست دادن شغلشان تمام می‌شود.

درباره نویسنده

مایک کیم یک استراتژیست بازاریابی و سخنران بزرگیه. او در برندسازی شخصی، عرضه محصول و کپی رایتینگ تخصص داره. مایک مشاورنویسندگان بسیار موفقی مثل جان ماکسول و دونالد میلر و سازمان هایی مانند Catalyst بوده. او چندین سال به عنوان مدیر ارشد بازاریابی برای MEK Review، یک شرکت آموزشی/آکادمیک که بیشتر از 1500 دانشجو داره خدمت می کرده. مایک کیم همچنین فارغ التحصیل دانشگاه راتگرزه و برای پادکست شما خود یک برند هستی جایزه گرفته .

ایده اصلی مایک

همه به یک برند شخصی قدرتمند و متمایز نیاز دارند. چه برای خودتان کسب و کار داشته باشید، چه برای یک شرکت کارکنید، به یک برند شخصی نیاز دارید که ارزش ها تون روبه نمایش بذاره . بنابراین چگونه می توان یک برند شخصی عالی ساخت؟ “شما خود یک برند هستی” دارای هشت مرحله است :

  1. دیدگاه شخصی داشته باشید
  2. داستان های شخصی جذاب بگویید
  3. از یک پلت فرم برای افزایش محبوبیت خود استفاده کنید
  4. خود را در مقابل رقبا قرار دهید
  5. محصولات قوی ایجاد کنید
  6. قیمت گذاری را متناسب انجام دهید تا مردم بخواهند بخرند نه اینکه بفروشند
  7. حقیقت را در مورد آنچه عقیده ی شماست بیان کنید
  8. روابط عالی با همکاران خود ایجاد کنید
طرح 8 مرحله ای

چرا یک برند شخصی بسازیم؟ هیچ چیز بهتر از ایجاد یک کسب و کار یا شغلی حول آن چیزی نیست که به آن اعتقاد دارید و از آن لذت میبرید. دستیابی به این امر انرژی و اشتیاق رو به هر کاری که انجام میدید تزریق می کنه.

مرحله شماره 1 – یک دیدگاه شخصی داشته باشید:

 شما باید نام تجاری خودتون رو برروی یک نقطه دید واضح بسازید. تنها راه برای داشتنش اینه که بر اساس باورهای اصلی خودتون زندگی کنید و عمل کنید.

مرحله 2 – داستان های شخصی جذاب بگویید:

 داستان های شخصی زمینه ای را به شخصیت شما می دهند. برای گفتن سه داستان آماده باشید: (1) داستان بنیانگذارایده ی شما. (2) داستان کسب و کار شما و (3) داستان مشتری شما.

مرحله 3 – از یک پلتفرم برای ایجاد محبوبیت استفاده کنید:

 شما به پلتفرمی نیاز دارید تا برندتون رو روی اون پایه گذاری کنید. انتخاب کنید که میخواید یک وبلاگ عالی بسازید، یک پادکست در سطح جهانی، یک کانال در رسانه های اجتماعی جذاب یا هر چیز دیگه ای.

مرحله 4- خود را در مقابل رقبا قرار دهید:

خودتون رو در مقابل رقبا قرار بدید و رقابت کنید . حرکات هوشمندانه ای انجام بدید  تا خودتون رو از بقیه متمایز کنید. این کار رو به خوبی انجام دهید تا بازارهای جدید و فرصت های آینده رو برای خودتون باز کنید.

گام شماره 5 – محصولات قوی ایجاد :

محصولاتی رو که هیچ کس نمی خواهد تولید نکنید. ابتدا اون چیزی رو که بازار نیاز داره پیدا کنید و سپس محصولاتی رو ایجاد کنید که با برند شما مطابقت دارند. این بهترین راه برای حرکت به جلو است.

مرحله شماره 6 – قیمت را به گونه ای تعیین کنید که مردم بخواهند بخرند، نه اینکه بفروشند:

 هنگامی که در مورد موقعیت و محصولات خودتون مطمعن هستید، میتونید قیمت هایی رو تعیین کنید که نشان بده شما فردی حرفه ای هستید. هزینه ها را در سطحی تنظیم کنید که برند شما رو بسازه.

مرحله 7 – حقیقت را در مورد آنچه که طرفدار آن هستید بیان کنید:

 هرگز فراموش نکنید که مردم عاشق خرید هستند، اما از فروش متنفرند. بیاموزید که چگونه پیشنهادات خود را به روش هایی ارائه دهید که به جای تضعیف نام تجاری شما، باعث پیشرفت شما شود.

مرحله 8 – روابط عالی با شرکای خود ایجاد کنید:

 هرچه کار شما در ساخت برند شخصی بهتر انجام شود، شرکای باکیفیت بیشتری جذب خواهید کرد. شراکت های استراتژیک بسازید و باعث شوید برند شما رشد کند.

شما خود یک برند هستی
2 نکته کلیدی از کتاب شما خود برند هستی
  • همه به یک برند شخصی قدرتمند و متمایز نیاز دارند. این ارزشی را که شما ارائه می کنید به نمایش می گذارد.
  • هیچ چیز بهتر از این نیست که پیام خود را زندگی کنید، کار خود را دوست داشته باشید و میراثی به جا بگذارید. یک برند شخصی به شما کمک می کند تا به همه اینها و حتی بیشتراز اینخا هم دست پیدا کنید.
سخن پایانی

مایک کیم، استراتژیست بازاریابی و استاد برندینگ شخصی، در کتاب شما خود برند هستی ، چیزی های کاملاً عمیق و کاربردی می گوید: ” بازاریابی به معنای یک فروش نیست، بلکه در مورد باز کردن یک رابطه است “. هر فروش فرصتی برای ایجاد برند شماست و باید از آن نهایت استفاده را ببرید.

یک نام تجاری خوب، می تواند مانند یک موشک باشد. این می تواند شغل یا تجارت شما را به سمت رشد بی نهایت سوق دهد. همانطور که مایک کیم خاطرنشان می کند: “پیام خود را زندگی کنید، کار خود را دوست داشته باشید، میراث خود را به جای بگذارید.و به یاد داشته باشید که شما برند هستید.” آنها را بسازید و از آنها به نفع خود استفاده کنید. پاینده و موفق باشید .

بیشتر بخوانید : برند شخصی

شما خود، یک برند هستی!

مایک کیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه