چرا باید پایتون را برای توسعه وب انتخاب کنیم ؟

پایتون (Python) یکی از زبان برنامه نویسی بسیار قدرتمند است که برای طراحی و توسعه وب به کار می رود. توسعه دهنده هایی که از این زبان بهره برده و مهارت و تجربه کسب می کنند به راحتی قادر هستند در شرکت های متعددی که در زمینه طراحی وب فعالیت می کنند، مشغول به کار شوند. در واقع زبان های برنامه نویسی زیادی برای توسعه وب و طراحی وب استفاده می شود اما در بین اینها زبان برنامه نویسی Python بهترین زبان برنامه نویسی است، به دلیل اینکه به نسبت آنها بسیار پیشرفته تر است.

یکی از مزیت های زبان برنامه نویسی پایتون به نسبت دیگر زبان های برنامه نویسی این است که اکثر وب سایت ها و برنامه ها سعی می کنند از این زبان برای توسعه کار خود استفاده کنند و به نوعی یک ضرورت مهم برای آنها به شمار می رود. در واقع شما با یادگیری این زبان می توانید چالش هایی که در توسعه برنامه ها و توسعه وب با آن روبرو می شوید را پشت سر بگذارید.

پایتون چیست؟

پیشتر به این موضوع اشاره کردیم که پایتون یک زبان همه کاره، سازگار و بسیار کارآمد در بین دیگر زبان های برنامه نویسی است که خیلی از وب سایت های بزرگ دنیا مانند اینستاگرام، یوتیوب، گوگل، مایکروسافت و غیره از آن در طراحی وب سایت خود استفاده کرده اند.

Python این امکان را در اختیار توسعه دهنده ها قرار می دهد تا انواع برنامه های دسکتاپ، برنامه های سیستمی با گرافیک بالا، طراحی بازی، برنامه های خط فرمان، طراحی و توسعه وب و غیره را ایجاد و طراحی کنند. حقیقت این است که وب سایت هایی که با این زبان برنامه نویسی ایجاد می شود عملکرد بسیار بالایی از خودشان نشان می دهند و به نوعی به موفقیت های زیادی دست پیدا می کنند.

 

 

از دیگر مزیت هایی طراحی سایت با استفاده از زبان برنامه نویسی Python این است که به راحتی قادر خواهید بود آن را به صورت رایگان استفاده و توزیع نمایید. این زبان به عنوان یک محصول منبع باز یا به اصطلاح متن باز شناخته می شود. این بدین معناست که شما قادر خواهید بود تمامی اطلاعات کدگذاری مورد نیاز خودتان را از طریق اینترنت دریافت نمایید.
پایتون یکی از نرم افزارها و زبان های برنامه نویسی شناخته شده در سطح دنیا است که در تمامی جاها از آن استفاده می شود. بسیاری از شرکت ها و توسعه دهنده های کوچک و بزرگ به این زبان اعتماد کرده و از آن در طراحی وب سایت خود استفاده می کنند. شرکت هایی مانند گوگل، فیسبوک، دراپ باکس، مایکروسافت، موزیلا، اینتل و خیلی از شرکت های دیگر.

توسعه وب با استفاده از پایتون موجب شده تا اکثر شرکت های بزرگ مانند گوگل و فیسبوک رقابت تنگاتنگی در توسعه وب از خودشان نشان دهند. اما خیلی از شرکت های دیگر هم هستند که از وردپرس یا PHP برای طراحی سایت خود استفاده می کنند.

چرا پایتون را برای توسعه وب انتخاب کنیم؟

توسعه دهنده ها در زمینه های متفاوتی از جمله توسعه وب و یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، از پایتون به منظور پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند. استفاده از این زبان برنامه نویسی در طراحی سایت به شما کمک می کند تا بتوانید با غول های بزرگ دنیای وب مانند گوگل، فیسبوک، مایکروسافت، اینستاگرام و غیره رقابت کنید. به دلیل اینکه تمامی آنها از این زبان در پیکره وب سایت خود استفاده کرده اند.

از پایتون در چه زمینه هایی استفاده می شود؟

توسعه وب: در واقع توسعه وب به ایجاد، استقرار، بهره برداری از تمامی برنامه ها و رابط های برنامه نویسی در اینترنت مرتبط می شود. به صورت کلی برای طراحی و ایجاد برنامه های تحت وب، به راحتی قادر خواهید بود از زبان برنامه نویسی پایتون برای توسعه وب استفاده کنید. به منظور انجام این کار حتی می توانید از ترکیبی از Python و جاوا اسکریپت استفاده کنید.

یادگیری ماشین: یادگیری ماشین این توانایی را دارد که به کامپیوترها کمک کند بدون اینکه برنامه ریزی شوند، اطلاعات و داده ها را دریافت کنند. در این مسیر Python می تواند شما را در راه اندازی رایانه ها کمک نماید و در تمامی مراحل یادگیری ماشین از آن استفاده نمایید.

طراحی وب

هوش مصنوعی (AI): به طور کلی هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل سریع، کارآمد و پردازش مقدار زیادی از داده ها مورد استفاده قرار می گیرد. حتی هوش مصنوعی این توانایی را دارد که برای ارائه پیشنهادات شخصی به مشتریان بالقوه مورد استفاده قرار گیرد. در این مسیر می توانید از پایتون که یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی برای هوش مصنوعی است، استفاده کنید.

یادگیری عمیق: این بخش در واقع قسمتی از هوش مصنوعی به شمار می رود که هدف آن پردازش داده ها به یک روش کاملاً مشابه به مغز انسان است. زبان برنامه نویسی Python در زمینه توسعه وب قادر است به توسعه دهنده ها در زمینه کار با رباتیک و شناسایی تصاویر کمک کند.
اینترنت اشیاء: زبان برنامه نویسی پایتون قادر است به دستگاه هایی مانند دوربین، تلویزیون و دیگر دستگاه ها کمک کند تا بتوانند به اینترنت پر سرعت متصل شوند.
اما سوال مهم این است که

آیا زبان برنامه نویسی پایتون برای توسعه وب مناسب است؟

باید به این موضوع اشاره کنیم که این زبان برنامه نویسی رو به رشد است و در سرتاسر دنیا در حال رشد و پیشرفت است و به نوعی می توان اینگونه گفت که برای تمامی برنامه نویس ها شناخته شده است. همین مورد موجب شده تا اکثر شرکت های کوچک و بزرگ برای توسعه وب سایت خود از پایتون استفاده کنند. شرکت های بزرگی مانند Red Hat، Yandex، Google، Microsoft، Facebook و غیره همگی به این زبان برنامه نویسی اعتماد کرده اند و از آن در طراحی وب سایت های خود استفاده کرده اند.

طبق آمارهای به دست آمده از وب سایتStack overflow ، برای دومین سال متوالی، زبان برنامه نویسی پایتون جزو زبان هایی است که بیشترین تقاضا را در دنیا به خودش اختصاص داده است. این بدین معناست که پایتون یکی از دهها زبان های برنامه نویسی که توسعه دهنده های آن مایل به یادگیری آن هستند.

دلیل هایی که باعث می شود از پایتون برای توسعه وب استفاده کنیم؟

دلیل های زیادی وجود دارد که از این زبان برنامه نویسی برای توسعه وب استفاده کنیم. از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  1) یادگیری و استفاده از آن آسان و راحت است
  2) برای ساخت نمونه های اولیه بسیار ایده آل است
  3) یک زبان انعطاف پذیر است
  4) این زبان قادر است از چارچوب های فوق العاده ای برای ساخت برنامه ها و وب سایت استفاده کند
  5) یک زبان همه کاره است که در هر سیستم عاملی قابلیت اجرایی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه