یادگیری پایتون چقدر طول می کشد؟

چرا پایتون را یاد می گیرید؟

احتمال دارد شما با پست‌هایی از وبلاگ‌ها برخورد کرده باشید که به گفته‌ی نویسنده با یادگیری پایتون در چند روز توانسته‌ است به سرعت به یک شغل پر درآمد دست پیدا کند. ممکن است بعضی از این داستان‌ها درست باشد اما نمی‌تواند به شما در یادگیری پایتون به‌صورت ثابت و حرفه‌ای کمک کند. بنابراین لازم است بدانید که یادگیری پایتون چقدر طول می‌کشد و آیا ارزش دارد که وقت خود را برای این یادگیری بگذارید.

در این مقاله یاد خواهید گرفت:

معنی “یادگیری پایتون” چیست و چگونه می توانید پیشرفت خود را اندازه گیری کنید.

دلایل متفاوتی برای یادگیری پایتون وجود دارد.

چه عوامل زمینه ای بر رویکرد و نتیجه یادگیری شما تأثیر می گذارد.

برای یادگیری پایتون و بدست آوردن مهارت در سطح مختلف چقدر زمان لازم است.

از چه منابعی می توانید برای بهبود فرایند یادگیری خود استفاده کنید.

برای شروع، لازم است به بررسی دلایل مختلف مردم برای یادگیری برنامه‌ نویسی در پایتون بپردازید. سپس باید انگیزه‌های شخصی خود را در ذهنتان داشته باشید و جایگاه و سطح خودتان را در این زمینه مشخص کنید. اینکه شما چه دلیلی برای یادگیری زبان پایتون دارید هم بر رویکرد شما اثر می‌گذارد و هم بر میزان زمانی که باید برای این یادگیری هزینه کنید.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

چرا پایتون را یاد می گیرید؟

ممکن است بخواهید بدانید که آیا وقت گذاشتن برای یادگیری پایتون برای شما که در برنامه‌نویسی مبتدی هستید به‌صرفه است یا خیر. در فصل اول به دلایلی که مردم به یادگیری زبان برنامه‌نویسی روی می‌آورند می‌پردازید. به یکی از مواردی که بیشتر با این موضوع آشنا می‌شوید توجه کنید: 

فرصت‌های شغلی و حرفه‌ای:

شاید شما قصد دارید یک حرفه جدید را به عنوان توسعه‌دهنده نرم‌افزار شروع کنید. یا اینکه در شرکت فعلی خود به بخش‌ تجزیه و تحلیل داده‌ منتقل شده و نقش فنی‌تری را بر عهده‌ بگیرید. یادگیری زبان برنامه‌نویسی برای هر مهارت دیگری که دارید می‌تواند یک مکمل عالی باشد. با کسب مهارت در زبان پایتون می‌توانید در مصاحبه‌های کاری در این زمینه شرکت کنید و یک شغل رویایی برای خود به دست آورید.

اتوماسیون

پایتون می‌تواند به شما کمک کند کارهای تکراری را که به طور منظم در شغل و زندگی خصوصی انجام می دهید، خودکار و اتوماتیک کنید. شما می‌توانید یاد بگیرید که چگونه کار خود را با صفحات گسترده

اتوماسیون: پایتون می‌تواند به شما کمک کند کارهای تکراری را که به طور منظم در شغل و زندگی خصوصی انجام می دهید، خودکار و اتوماتیک کنید. شما می‌توانید یاد بگیرید که چگونه کار خود را با صفحات گسترده Excel  انجام دهید، یک اسکرابر وب برای دسترسی به داده های عمومی از اینترنت بسازید، رابط های خط فرمان ایجاد کنید، یا ربات هایی برای توییتر یا Discord بسازید که کارها را برای شما آسان می‌کند.

کنجکاوی

محصولات دیجیتالی همه جا هستند و احتمالاً روزانه از آنها استفاده می کنید. ممکن است بخواهید بدانید دماسنج دیجیتال شما چگونه کار می کند، چگونه یک وب سایت محبوب ساخته می شود یا اینکه قسمت دیجیتالی بازی کامپیوتری موردعلاقه‌ی شما  به‌طور جداگانه چگونه به‌نظر می‌رسد.

خلاقیت

شما ممکن است ایده‌های فوق‌العاده‌ای برای بازی‌های خود داشته باشید می‌توانید آنها را از طریق  Arcade  یا Pygame  بسازید. یا ممکن است بخواهید با استفاده از سخت افزار برنامه نویسی برای اتوماسیون خانه، اینترنت اشیاء  (IoT) را راه ا‌ندازی کنید. یا توسعه بازی تعبیه شده شروع کنید.

 همه اینها دلایل خوبی برای ورود به برنامه نویسی هستند! انگیزه شخصی شما برای شروع این سفر بر سرعت و عمق یادگیری پایتون تأثیر می‌گذارد. همچنین بر این که باید بر کدام جنبه‌‌ از زبان بیشتر تمرکز کنید اثرگذار است.اگر می‌خواهید  اگر به دنبال کسب ایده‌هایی برای حل موضوعات از طریق پایتون هستید باید مطالعات بیشتری در این زمینه داشته باشید.

“یادگیری پایتون” به چه معناست؟

یادگیری پایتون گسترده‌تر از یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون است. برای اینکه بتوانید از مهارت‌های برنامه‌نویسی به نحو احسن استفاده کنید باید اطلاعات بیشتری در مورد یک زبان برنامه‌نویسی و ویژگی‌های آن داشته باشید. با این حال به‌منظور کسب بهره‌وری نیازی به درک و فهمیدن تک تک جنبه‌های پایتون ندارید.

یادگیری پایتون به معنی یادگیری نحوه‌ی انجام کارهای عملی با برنامه‌نویسی پایتون است.  یعنی مجموعه‌ای از مهارت‌هایی که در ساخت یک پروژه برای خود یا کارفرما می‌توانید از آن استفاده کنید.  

چگونه می توانید پیشرفت یادگیری خود را اندازه گیری کنید؟

معمولاً گفتن اینکه در چه سطحی از یادگیری پایتون هستید دشوار است. آیا یادگیری پایتون به معنی یادگیری سینتکس آن است؟ آیا داشتن مهارت در چگونگی استفاده از یک کتابخانه‌ی پرکاربرد بدون جستجوی آنلاین به معنی یادگیری پایتون است؟ یا آیا باید تمام نکات و جزئیات محیط پایتون را بدانید تا بتوانید بگویید که پایتون را یاد گرفته اید؟

در واقع، شما احتمالاً هرگز تمام آنچه را که در مورد محیط پایتون باید بدانید، یاد نخواهید گرفت. چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد! بنابراین، تفکیک کردن این زبان به قسمت‌های مختلف برای یادگیری مفید خواهد بود. با این روش شما می‌توانید مسیر درست یادگیری را پیدا کنید.

وقتی به سطوح مختلف مهارت فکر می کنید ، ممکن است به سه دسته سنتی فکر کنید: 

مبتدی

حد واسط

کارشناس

با این حال، برای کسی که از مرحله‌ی مبتدی بودن گذشته است گفتن این که در کدام سطح قرار دارد دشوار است. معمولاً بعضی از برنامه‌نویسان با تجربه خود را متخصص نمی‌دانند. از سوی دیگر، برخی از برنامه نویسان با توانایی پایین ممکن است خود را متخصص بدانند، این حالت یک سوگیری شناختی است که به  اثر دانینگ کروگر معروف است.  با در نظر گرفتن این موضوع، ممکن است ارزیابی پیشرفت شما در یادگیری براساس طبقه‌بندی سنتی صحیح و مفید نباشد. 

چهار مرحله شایستگی

در عوض، شما برای ارزیابی پیشرفت یادگیری خود از چارچوب متفاوتی استفاده می‌کنید که چهار مرحله مهارت را دنبال می کند:

اسامی کوتاه زیر هرکدام یکی از این چهار مرحله شایستگی را نشان می‌دهند:  

عدم آگاهی از بی کفایتی ناخودآگاه

آگاهی از بی کفایتی آگاهانه

توانایی شایستگی آگاهانه

تخصص برای شایستگی ناخودآگاه

در این مقاله می‌توانید در مورد هر کدام از مراحل در زیر بخوانید.  وقتی در این مقاله با برآورد زمان برای یادگیری پایتون آشنا شدید، از چهار مرحله مهارت به عنوان یک چارچوب استفاده خواهید کرد. اما یک پیچ و تاب وجود دارد! شما بر روی فرآیند یادگیری که بین این مراحل اتفاق می‌افتد، تمرکز می‌کنید. و بر تغییر ذهنی متمرکز می‌شوید که شما را از مرحله‌ای به مرحله دیگر می برد. درباره‌ی چگونگی دریافت از این مراحل خواهید خواند:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه