چگونه یک فریلنسر شویم ؟

فریلنسرها معمولاً به ازای هر شغل درآمد کسب می کنند و برای کار خود نرخ ساعتی یا روزانه را دریافت می کنند. کار آزاد معمولاً کوتاه مدت است. ما در عصر کارآفرینی و فریلنسینگ یا همان آزاد کاری زندگی می‌کنیم.

امروزه هر کس می‌تواند با کنار گذاشتن سبک کاری 9 صبح تا 5 عصر، کنترل زمان را در دست بگیرد و برای خودش کار کند. با این حال، سخت‌ترین بخش این کار، تغییر ذهنیت است.

برخی افراد، تا مدت‌ها بعد از این که به شکل مستقل و آزاد، کار می‌کنند، هنوز نمی‌توانند ذهنیت کارمند بودن را از خود دور کنند. با این حال، موفق شدن کار سختی نبوده و مراحل دست یافتن به این نوع استقلال راحت است.

مهم ترین مزیت‌های فریلنسینگ یا آزاد کاری
1. ساعات کاری فریلنسرها ثابت نیست
2. هر زمان بخواهید می‌توانید از کار دست بکشید
3. کاری را انجام می‌دهید که دوست دارید
4. با فریلنسینگ استقلال مکانی دارید
5. امکان پیشرفت شغلی در آزاد کاری بیشتر است

 

چگونه به یک فریلنسر تبدیل شویم؟

1 در کنار کار اصلی یک فریلنسر باشید
شما نمی‌توانید از همان ابتدا شغل اصلی‌تان را کنار بگذارید و برای خودتان کار کنید. در عوض باید اول آن را به عنوان شغل دوم انجام دهید تا ارتباطات لازم را ایجاد کنید، نمونه‌ای از کارهای خود را جمع آوری کنید، تحقیقات لازم را انجام داده و تا حدودی به درآمد برسید.

پس از آن، وقتی کارتان رونق گرفت، آن را به کسب و کار دائمی‌تان تبدیل کنید. پس، فعلاً می‌توانید آن را مثلاً فقط آخر هفته و بعد یا قبل از رفتن به سر کار انجام دهید، اما در هر حال در مورد آن جدی باشید.

برای شروع سعی کنید اطلاعات خود را در مورد کارهایی که می‌توانید انجام دهید افزایش دهید و سپس از میان آنها هر کدام برایتان سودآورتر است را انتخاب کنید. به این منظور می توایند عملکرد افرادی که فعالیتی مشابه شما داشته‌اند را بررسی کنید و از آنها یاد بگیرید.

پس در هر صورت وجود آن لازم است و به نوعی خانه آنلاین شما است که برای پاسخ گویی به مشتریان احتمالی خود در آینده باید آنجا حضور داشته باشید.

اگر برای طراحی، بهینه‌سازی و کارهایی از این دست نمی‌خواهید خودتان کاری انجام دهید، فرد دیگری را استخدام کنید. پس از آن به شکلی حساب شده در رسانه‌های اجتماعی حاضر شوید. البته برای این کار لازم است زمانی را صرف ایجاد پروفایل خود کنید.

2 به دنبال ساخت برند شخصی برای فریلنسینگ خود باشید

برای شروع کار فریلنسینگ، یک وب سایت برای خودتان بسازید. البته این سایت می‌تواند به صورت یک وبلاگ باشد که در آن معمولاً مطلب می‌نویسید و دوست دارید آن را به دیگران ارائه کنید یا صرفاً یک دامنه با نام شما که با آن خودتان و کاری که انجام می‌دهید را به دیگران نشان دهید.

از یک تصویر مناسب برای معرفی خود به دیگران استفاده کنید. همچنین به وب سایت خودتان لینک بدهید و اطلاعات تماس را نیز حتماً ذکر کنید. به علاوه، در مورد این که در چه کارهایی بیشتر مهارت دارید نیز بنویسید و به این صورت با دیگران ارتباط برقرار کنید. نکته دیگر این که پست‌هایی که می‌نویسید، مطالب جالبی که به صورت آنلاین می‌خوانید یا خبرهای مربوط به کسب و کارتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

از کلمات کلیدی و هشتگ‌های مناسبی استفاده کنید تا دیگران هم بتوانند آنها را پیدا کنند. به خاطر داشته باشید که با این اقدامات هر لحظه ممکن است افرادی با پیدا کردن مطالب به اشتراک گذاشته شده، به شما دسترسی پیدا کرده و پیشنهاد کار بدهند.

3 رایگان کار کنید

حال که سفر خود برای تبدیل شدن به یک نویسنده آزادکار موفق را شروع کردید، اولین مشتری خود را پیدا کرده و خدمات خود را به صورت رایگان به او ارائه کنید. همچنین می‌توانید با شرکت‌هایی که وبلاگ خود را به شکل منظم به روزرسانی نمی‌کنند تماس بگیرید یا به افراد تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی یا به اصطلاح اینفلوئنسرها ایمیل بفرستید. هدف از این کار، دسترسی به یک مشتری واقعی است که از وجود او برای شناساندن سایت خود استفاده کنید.

4. به سایت‌های فریلنسینگ بپیوندید.

حال می‌توانید به وب سایت‌هایی که برای فریلنسرهای تازه کار ایجاد شده است بپیوندید. UpWork ،Freelancer و سایت‌های مشابه در این زمینه فعالیت می‌کنند. مجدداً در این مورد هم لازم است به دقت در مورد پروفایل خود و اطلاعاتی که در آن قرار می‌دهید توجه داشته باشید. در این سایت‌ها، رقابت در سطح بالایی است، اما این موضوع نباید شما را نا‌امید کند. در عوض پیشنهادهای کاری را با دقت بررسی کنید و طرح کار خود را ارائه دهید.

البته این طرح باید به صورت کتبی و با دقت بالا تهیه شده باشد. با پیدا کردن اولین مشتری و ارائه کار با کیفیت به او، دیگران هم در جریان فعالیت شما در آن سایت قرار خواهند گرفت. به این ترتیب تعداد فیدبک های مثبتی که درباره کار شما ارائه می‌شود افزایش خواهد یافت و پیشنهادهای شغلی جدید به سمت شما سرازیر خواهد شد.

اصول راه اندازی استارت ‌آپ و مراحل مهم در آغاز یک استارتاپ

اصول راه اندازی استارتاپ چیست؟ یکی از مهمترین عوامل مورد نیاز در شروع یک استارت‌آپ، داشتن یک ایده منحصربه فرد است. بدون داشتن یک ایده جدید، نمی‌توانید استارتاپی را شروع کنید. اما ایده تنها آغاز راه است.

بسیاری از افراد آنقدر در ایده خود غرق می‌شوند که تلاش‌های مورد نیاز برای به ثمر رساندن آن و تبدیل آن به یک ایده پخته و قابل اجرا را نمی‌بینند. در مسیر به ثمر رساندن یک ایده، چالش‌های زیادی پدیدار می‌شود و ایده شما باید آنقدر قوی باشد که تمامی این چالش‌ها را پشت سر بگذارد.

تأمین سرمایه استارت آپ
نکته دوم برای راه اندازی استارتاپ، سرمایه است. هیچ بیزینسی بدون داشتن حداقلی از سرمایه قابل انجام نیست. اگر شما سرمایه کافی در اختیار ندارید باید به دنبال جذب سرمایه‌گذار باشید. سرمایه‌گذاران حرفه‌ای برای پذیرش یک ایده تجاری معیارهای خاص خود را دارند.

ایده تجاری شما باید آنقدر خوب باشد که این معیارها را داشته باشد. درست است که سرمایه‌گذاران همواره با ریسک از دست دادن سرمایه خود مواجه هستند، اما آنها همواره سعی می‌کنند تا میزان ریسک را به حداقل ممکن برسانند. حتی یک دلیل هم برای آنها کافی است تا یک ایده تجاری را رد کنند

سرمایه‌گذران حق دارند که بدانند دقیقاً قرار است چه کاری انجام شود. آنها باید بدانند که چه کسانی قرار است روی این پروژه کار کنند و تنها دانستن هدف و مراحل کار برای آنها کافی نیست. همچنین آنها باید مطمئن شوند که سرمایه‌ای که در این کار قرار می‌دهند به آنها باز خواهد گشت.

بنابراین وقتی ایده تجاری خود را با سرمایه‌گذاران در میان می‌گذارید، باید خود را جای آنها قرار دهید و فکر کنید که چه چیزی برای آنها جذاب خواهد بود.

ویژگی‌های یک ایده تجاری خوب چیست؟
اما ویژگی‌های یک ایده تجاری خوب چیست؟ یک ایده تجاری خوب باید نیاز مشتری را برآورده کند، نوآورانه باشد، منحصربه فرد باشد، تمرکز آن روشن و مشخص باشد و سود بلندمدت دربرداشته باشد

نحوه ارائه ایده تجاری به سرمایه‌گذاران و محتوای آن باید به گونه‌ای باشد که علاقه و توجه آنها را جلب نماید. بنابراین اولین هدف شما برای شروع هر استارتاپی باید این باشد که همه چیز را به روشنی بیان نمایید.

شما نباید انتظار داشته باشید که سرمایه‌گذران با فناوری و اصطلاحات مربوط به حوزه کاری شما آشنا باشند. سرمایه‌گذار وقت ندارد که فکر کند یک مفهوم یا اصطلاح پیچیده چه معنایی دارد. همچنین شما باید در مورد محتوای ایده خود آگاهی کامل داشته باشید چون باید همه جزییات را با محاسبات مالی دقیق در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهید.

به حداقل رساندن ریسک در استارتاپ
یکی از اصول دیگر برای راه اندازی استارتاپ، به حداقل رساندن ریسک می باشد. اگر شما طرح تجاری را به دقت بنویسید می‌توانید ریسک‌ها را نیز پیش بینی نمایید. در نهایت، این بازار است که تعیین می‌کند ایده شما با ارزش است یا خیر. شما باید ایده خود را قبل از اینکه توسط بازار مورد امتحان قرار گیرد، خودتان آن را به طور کامل بررسی کنید.

باید تمامی واقعیت‌های بازار را در نظر بگیرید. اگر شما برای استارت‌آپ خود سرمایه‌گذار داشته باشید، او ایده شما را به دقت و گاهی اوقات بیرحمانه مورد بررسی قرار می‌دهد و در رد آن با شما تعارف نخواهد داشت .

بنابراین شما تنها باید بر این تمرکز کنید که به سرمایه‌گذار نشان بدهید ایده شما قابل اجرا بوده و می‌تواند به سودآوری منجر شود. اگر تمامی مراحل و ریسک‌ها را پیش‌بینی نکنید نمی‌توانید سرمایه گذاران را متقاعد کنید.

فریلنسری

چگونه ایده تجاری را بنویسیم؟

وقتی یک ایده تجاری به ذهن شما می‌رسد باید در مورد آن دقیق فکر کنید، منافع مشتری را در نظر بگیرید، تحقیق بازار انجام دهید تا مطمئن شوید که ایده جای کار و سودآوری دارد و می‌تواند به موفقیت برسد. اگر نیاز به سرمایه‌گذار داشته باشید نیز باید آنها را متقاعد کنید که سرمایه کافی در اختیار شما قرار دهند.

اما این تازه اول راه است. شما باید طرح تجاری خود را با جزییات دقیق روی کاغذ بیاورید. این کار شما را قادر می‌سازد که به صورت سیستماتیک طرح خود را توسعه دهید تا زمانی که آماده ارائه شود.

از جمله مواردی که باید در ابتدای کار برنامه‌ریزی کنید مراحل شروع کار، مدیریت، تبلیغات، ورود به بازار، رقابت، گسترش محصول یا خدمات، ورود به بازارهای جدید و حتی تولید کالاهای جدید می‌باشد

ساختار طرح تجاری به چه شکل است؟
طرح تجاری باید اطلاعات روشن و مفید و مختصر در مورد تمامی جنبه‌های بیزینس پیشنهادی ارائه دهد. این اطلاعات شامل امور عملیاتی مربوط به این استارت‌آپ، مدیریت و اجرا، تحلیل هزینه‌ها، فروش، سودآوری و چشم‌انداز موفقیت آن می‌باشد

این اطلاعات باید مشخص کنند که آیا این طرح می‌تواند پاسخگوی بررسی‌های عمیق‌تر باشد یا آیا نیاز به اصلاح و تغییرات دارد. نوشتن طرح تجاری نیازمند اطلاعات عمیق نسبت به حوزه کاری است. طرح تجاری را باید به گونه‌ای بنویسید که اگر کسی در مورد موضوع اطلاعات کافی ندارد و یا اگر وقت کافی برای خواندن طرح ندارد، بتواند با خواندن سریع آن را متوجه شود .

هدف هر شرکت نوپایی این است که برای مشکلی که در بازار وجود دارد، راه حل جدیدی ارائه دهد و نیاز مشتریان بالقوه خود را رفع نماید. بنابراین، طرح تجاری شما باید با نیاز مشتری و راه حل ارائه شده توسط این طرح آغاز شود. شما قبلاً باید در مورد منافع مشتری، مکانیزم بازار و درآمد فکرکرده باشید. اکنون که قصد نوشتن طرح تجاری استارت‌آپ خود را دارید، باید هرکدام از این عناصر را با جزییات و به طور کامل شرح دهید

باید نشان دهید که ایده استارتاپی شما چه چیزی دارد که آن را برای مشتریان غیرقابل چشم پوشی می‌کند. وقتی ایده را از نقطه نظر عملی بررسی کنید ممکن است نیاز به تغییر و اصلاح برخی از بخشها داشته باشید. انتقادات را بپذیرید و هر جا که نیاز بود از کارشناسان، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، همکاران و مشتریان احتمالی نظرخواهی کنید

ایده استارتاپی جذاب چه ویژگی‌هایی دارد؟
چگونه یک ایده تجاری بسازیم که در بازار غیرقابل چشم پوشی باشد؟ شما باید مشخص کنید که ایده شما از چه جنبه‌هایی نوآورانه است. سپس از دیدگاه مشتری و نفعی که برای او دارد بیان کنید که چه ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. به عنوان مثال، آیا محصولی تولید می‌کنید که نیاز خاصی را در مشتری برآورده می‌سازد؟

محافظت از ایده‌های استارتاپی نوآورانه
تعداد ایده‌هایی که حقیقتاً نبوغ آمیز و منحصر به فرد باشد اندک است. اگر ایده‌ای واقعاً قدرتمند باشد نمی‌توان از آن به راحتی کپی‌برداری کرد. اما باید از ایده خود در مقابل کپی‌برداری محافظت کنید. به ویژه محصولات جدید و خلاقانه باید ثبت اختراع شوند.

از یک وکیل یا کارشناس ثبت اختراع کمک بگیرید. در همه صنایع و کسب و کارها رقبایی پیدا می‌شوند که بخواهند از ایده شما کپی‌برداری نمایند. حتی ممکن است با وجود این که ایده خود را ثبت نموده‌اید باز هم بقیه از شما کپی‌برداری کنند و تنها با اعمال تغییراتی کوچک ایده شما را از آن خود نمایند

مثلاً کوکا کولا هرگز ثبت اختراع نشده است چون اگر ثبت می‌شد باید نحوه ساخت این نوشابه را اعلام می‌کردند. در این صورت، رقبا با اعمال تغییراتی کوچک، قانون ثبت را دور می‌زدند. شاید بهترین کار برای محافظت از ایده استارتاپی، این باشد که آن را سریعاً اجرایی کنید.

اما اجرایی کردن یک ایده و به مرحله عمل رساندن آن نیازمند تلاش و کار فراوان است. این سختی‌ها می‌تواند مانع کپی‌برداری از ایده شما شود. در نهایت، پیروزی از آن کسی است که سریع‌تر عمل کند و نه کسی که بهترین امکانات را در اختیار دارد .

راه‌اندازی یک استارت‌آپ یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به درآمد و استقلال مالی است. داشتن یک ایده مناسب، بررسی و تحلیل بازار، تأمین سرمایه و تبلیغات از مهمترین مسائلی هستند که در راه‌اندازی یک استارت آپ اهمیت دارند. با تحلیل دقیق این موارد و اتخاذ استراتژی‌های مناسب، به موفقیت استات ‌آپ خود کمک کنید.

هدف ما از ارائه این مطالب کمک به شما دوست عزیز است تا با استفاده از موارد مطرح شده، در زندگی شخصی یا حرفه‌ای خود یک گام جلوتر بروید. اگر مشتاق هستید در کنار یک زندگی آرام، شغلی فارغ از مکان و زمان را هم تجربه کنید، برای کسب اطلاعات لازم درمورد فروشندگی در وبسایت آمازون با ما در آموزش فروش در آمازون همراه باشید. همچنین با دنبال نمودن صفحه نتایج شگفت انگیز دوره آربی با دستاوردهای دانشجویان بیزینس بیشتر آشنا شوید

روی یادگیری مهارت جدید متمرکز شوید

یادگیری مهارت های جدید

یادگیری مهارت های جدید، از تجربه های جذاب و مفید زندگی هر فرد است. یادگیری یکی از مراحل مهم زندگی هر انسانی است که به صورت اکتسابی انجام می‌شود.

هر فردی از ابتدای کودکی تا سن میانسالی و سالمندی در حال یادگیری است. یادگیری در ابعاد مختلف زندگی. از یادگیری حرف زدن، راه رفتن تا یادگیری مهارت ها و دانش های تخصصی

یادگیری شیوه زندگی و بیزینس آنلاین

یادگیری جزء جدایی ناپذیر موفقیت در زندگی است. کسی که به دنبال یادگیری مهارت نباشد، نمی تواند انتظار موفقیت و همسو بودن با جهان را داشته باشد چون وقتی در دنیایی زندگی می کنیم که نیازمند یادگیری مهارت است باید برای عقب نماندن از پیشرفت، خود را با این واقعیت تطبیق دهیم و برای آن تلاش کنیم.

قانونی وجود دارد که می گوید، هر چه تا به حال آموخته اید شما را به موقعیت فعلیتان رسانده است. برای اینکه پیشرفت کرده و به موقعیت بالاتری برسید، آموخته های قبلیتان کافی نیست

بهترین روش یادگیری مهارت های جدید

برای یادگیری مهارت های جدید و افزایش سرعت یادگیری ، روش هایی وجود دارد که به شما کمک می کند ابتدا توانایی و استعدادهای خود را شناسایی کرده و برای یادگیری مهارت های لازم اقدام کنید. در ادامه به آنها می پردازیم.

علایق و توانایی های خود را کشف کنید.

ابتدا بررسی کنید برای یادگیری در چه زمینه هایی مشتاق تر و علاقه مندتر هستید. وقتی در زمینه هایی که به آن علاقه مند هستید به کسب مهارت بپردازید، بهتر و سریع تر پیش می روید و نتایج بهتری را هم مشاهده می کنید.

پس ابتدا خودتان بررسی کنید به چه موضوعاتی بیشتر علاقه مند هستید. البته کشف علایق و استعدادها برای همه افراد آسان نیست

مثلا عده ای هستند که از همان اول و قاطع می دانند که برای مثال به هنر، ریاضی و… علاقه مند هستند و به دنبال کسب مهارت در آن زمینه می‌روند ولی برای عده ای تشخیص درست علایق، کار آسانی نیست که این افراد معمولا از یک مشاور برای پیدا نمودن علایق خود کمک می گیرند .

در موقعیت های شکوفایی استعدادهایتان حاضر شوید.

برای اینکه بتوانید از استعدادهای خود بهتر استفاده کنید باید خود را در شرایط شکوفایی آنها قرار دهید. مثلا شما با وجود استعداد و توانایی های زیاد در یک زمینه، بدون نشان دادن آنها به افراد یا سازمان هایی که زمینه یادگیری مهارت های جدید را برای شما به وجود می آورند، نباید انتظار پیشرفت داشته باشید.

پس یک رزومه قوی از خود بسازید و آن را به افراد یا محل هایی که می توانند زمینه تقویت این مهارت را در شما به وجود آورند، ارائه کنی.

فریلنسری

یادگیری مهارت های جدید را سازماندهی کنید

همیشه یادگیری یک کار جدید در ابتدا سخت به نظر می رسد ولی اگر با برنامه ریزی پیش بروید و آن را بخش بندی کنید، بهتر می توانید آن را مدیریت کرده و یاد بگیرید.

مثلا اگر برای یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک مهارت کاربردی اقدام می کنید، می توانید با بخش بندی آن به اقدامات کمتر، این کار را پیش ببرید چون یادگیری مهارت جدید به صورت یک باره برای ذهن قابل هضم نیست و باعث می شود پیشرفت کار، آنطور که باید، نباشد و در نتیجه شما از ادامه آن منصرف شوید.

مثلا در مورد یادگیری مهارت زبان انگلیسی این موضوع خیلی به چشم می خورد چون اکثر افراد به دلیل عدم بخش بندی آن، یادگیری آن را در نیمه راه رها می کنند.
در یادگیری مهارت های جدید از دیگران هم کمک بگیرید

وقتی به صورت گروهی یا با چند نفر از دوستانتان که آنها هم با شما هم مسیر هستند و علایق مشابه دارید، برای یادگیری مهارت های جدید اقدام می کنید، هم باعث می شود که تبادل اطلاعات و همفکری بیشتر شود هم می توانید در مراحل مختلف از یکدیگر کمک بگیرید و هم اینکه روحیه رقابت البته از نوع سالم در شما تقویت شده و به پیشرفت شما کمک می کند.
الگو برداری کنید تا با بهترین روش مهارت را یاد بگیرید

از یک الگو و راهنما در مسیر یادگیری مهارت مورد نظر خود کمک بگیرید. این کار همیشه کمک کننده بوده است

در یادگیری خلاق باشید

همیشه برای یادگیری مهارت های جدید، راهکارهای مختلفی وجود دارد. شما همیشه به دنبال ساده ترین راه نباشید بلکه به دنبال خلاقانه ترین، با کیفیت ترین و مناسب ترین راه باشید.

البته همیشه نمی توان از ابتدا این راه را انتخاب کرد و ممکن است شما چندین راه را امتحان کنید تا بتوانید به راه مناسب برای یادگیری مهارت جدید برسید و این اصلا اشکالی ندارد چون افراد موفق هم از همان ابتدا همیشه در بهترین راه یادگیری مهارت قرار نمی گیرند و با امتحان کردن به راهکار بهینه می رسند.

روی یادگیری مهارت جدید متمرکز شوید.

سعی کنید از آن دسته افرادی نباشید که قصد دارند چندین مهارت مختلف را همگام با هم و یک شبه یاد بگیرند

این افراد وقت، انرژی و هزینه های زیادی هم صرف می کنند اما چون روی یک یا دو مهارت مورد نظر متمرکز نیستند و هم زمان باید حواس و تمرکزشان متوجه چندین کار باشد، در هیچ کدام، به آن مهارت و توانایی کامل نمی رسند چون روی یادگیری مهارت های جدید به شیوه درست متمرکز نبودند

از دوره های آموزشی مفید استفاده کنید

اینکه شما بتوانید با مطالعه، سرچ و تلاش، مهارت های جدید را یاد بگیرید خیلی خوب است ولی اگر این پشتکار و توانایی خود را در کنار استفاده از یک راهنمای جامع به کار بگیرید، تاثیر و اثرگذاری آن چندین برابر خواهد شد و سرعت و کیفیت یادگیری شما را افزایش خواهد داد. چون در این صورت، شما از آزمون و خطا های بی مورد جهت یادگیری مهارت جدید، جلوگیری می کنید .

 

با این راهکار در واقع شما در حال استفاده از یک منبع پر از نکات آموزشی مهم هستید که به صورت جامع و گام به گام آماده سازی شده اند و این به شما کمک می کند از زمان خود برای یادگیری موارد خاص تر یا خلاقانه تر که نیاز به کنجکاوی و بررسی بیشتر خود شما دارد، استفاده کنید .

برای اینکه متناسب با توانایی های خود، مهارت های جدید یاد بگیرید، زندگی و کسب و کار ایده آل خود را مدیریت کنید و یک لایف استایل فوق العاده بسازید، با آموزش تکنیک های موفقیت می توانید این هدف را سنجیده تر محقق کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه