بهترین زبان برنامه نویسی چیست؟

علاقه مندان به وب به دنبال یافتن بهترین زبان های برنامه نویسی هستند. همانطور که می دانید اگر به صورت اصولی زبان برنامه نویسی بیاموزید می توانید درآمد خوبی را تجربه کنید.

اغلب کسب و کارهای مختلف برای داشتن وب سایت فروشگاهی یا خدمات دهی به مهارت برنامه نویسی نیاز دارند. عده زیادی تمایل به قدم نهادن در راه یادگیری زبان برنامه نویسی را دارند اما نمی دانند یادگیری کدام زبان کاربردی تر و بهتر است. این مطلب را دنبال کنید تا به سوالتان پاسخ داده شود.

فرد آشنا به مهارت برنامه نویسی می توانید به عنوان یک فریلنسر به صورت دورکاری درآمدزایی نماید.  زبان های برنامه نویسی متعددی وجود دارد که یادگیری هر کدام می تواند کاربردهای متفاوت داشته باشد. بهتر است، زبانی را برگزینید که گستردگی بیشتری داشته باشد و بتوانید موارد زیادتری را از طریق این مهارت یاد بگیرید.  همچنین سعی کنید زبانی که یادگیری آن سهولت بیشتری دارد و به عنوان یک زبان معتبر تلقی می شود  را بیاموزید تا بتوانید در شرکت های بزرگ مشغول به کار شوید.  

زبان های برنامه نویسی

معرفی چند نمونه از زبان های برنامه نویسی

حالا با هم سه نمونه از زبان های برنامه نویسی معروف را مرور می کنیم تا ببینیم  یادگیری کدام بیشتر می تواند در دنیای فعلی کارآمد باشد.

جاوا

جاوا از زبان های قدیمی و بسیار معروف است. این زبان برای ساخت اپلیکیشن های موبایلی و برنامه های رایانه ای بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در جهان فناوری های جدید نام جاوا معروف است و باعث تحولات زیادی شده است.

این زبان برنامه نویسی شی گرا است و بسیاری از برنامه ها و وبسایت ها را با این زبان ساخته اند. جاوا برای اولین بار در سال 1995 توسط سان میروسیستمز از کالیفرنیا انتشار پیدا کرد و تاکنون از زبان های برنامه نویسی مهم به حساب می آید.

از مزیت های این زبان این است که برنامه های ساخته شده با آن در هر پلت فرمی قابل اجرا است. جاوا گذشته ی درخشانی داشته است اما آینده ی آن با وجود زبان های جدیدی که روی کار آمده اند در معرض تهدید است. از جمله معایب جاوا این است که کسی که تازه می خواهد با زبان های برنامه نویسی آشنا شود به سختی می تواند این زبان را بیاموزد و با آن ارتباط برقرار کند.

جنگو

جاوا اسکریپت

یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی مهم که در سطح جهانی مورد بهره برداری است جاوا اسکریپت می باشد که این زبان بیشتر برای گسترش وبسایت ها کاربرد دارد. جهت پیوند عناصر تعاملی به برنامه های تحت وب و به ویژه مرورگرها از این زبان استفاده می شود. جاوا اسکریپت تقریباً هر مرورگری را تحت پوشش قرار می دهد و این از مزایای مهم آن است.

زبان پایتون

یکی از بهترین برنامه نویس های جهان پایتون است. کارایی پایتون خیلی زیاد است. این زبان تفسیر شده و شی گرا داده های داخلی آماده زیادی دارد که استفاده از آن را آسان نموده است. پایتون به انواع سیستم ها جواب می دهد و یک زبان بسیار پرکاربرد است.

یادگیری پایتون به نسبت سایر زبان های برنامه نویسی راحت تر است. این زبان به دلیل تاکید بر خوانایی، هزینه های کدنویسی را کم کرده است.

پایتون یک زبان برنامه نویسی جالب و واضح است که بسیاری بسته های آماده در آن پشتیبانی می شود و کار را راحت کرده است. زبان برنامه نویسی پایتون دارای یک کتابخانه استاندارد  با منبع باز است که از طریق هر سیستم عاملی قابل خواندن است.

امنیت وب سایت هایی که از زبان پایتون برای ساخت آن استفاده شده خیلی بالا است و این مورد از دلایل محبوبیت زبان پایتون است.

پایتون محبوب و پرکاربرد در زبان های برنامه نویسی

در بین زبان های برنامه نویسی، پایتون روز به روز محبوبیت بیشتری در بین بزرگان دنیای تکنولوژی پیدا می کند. زیرا توسعه وب، هوش مصنوعی و تحلیل داده ها همه از طریق زبان برنامه نویسی پایتون به بهترین شکل انجام می شود. وب سایت های بزرگ و معتبری همچون یوتیوب، اینستاگرام و ردیت با همین زبان برنامه نویسی ساخته شده اند.

در موتورهای جستجوگر به ویژه گوگل، وبسایت ها و برنامه های ساخته شده با پایتون به خوبی بالا می آیند ، بنابراین پایتون در دنیای امروز در بین زبان های برنامه نویسی جایگاه بسیار ممتازی دارد.

امتیازات زبان برنامه نویسی پایتون

همه منظوره بودن این زبان و گستردگی زبان پایتون برای ایجاد انواع پلت فرم ها، وب اپلیکیشن و اپلیکیشن موبایل از امتیازات زبان برنامه نویسی پایتون می باشد.

  • کسی که در بین زبان های برنامه نویسی پایتون را انتخاب می کند مجهز به مهارتی می شود که او را در دنیای برنامه نویسی تبدیل به آچار فرانسه می کند و از پس ساخت هر چیزی که نیاز به کدنویسی و استفاده از زبان برنامه نویسی دارد برمی آید.
  • سادگی و راحتی یادگیری زبان پایتون به نسبت بسیاری از زبان های برنامه نویسی.
  • اعتبار آن در نزد امپراتورهای وب مثل گوگل، توییتر و اینستاگرام و…
  • خوانایی بسیار زیاد و امنیت بالای وب های پایتونی.

آشنایی با کتابخانه جنگو Django

جنگو یک فریم ورک پایتونی بسیار عالی و کاربردی است که تا حد زیادی کار برنامه نویسان را راحت کرده است. این پلت فرم برای ایجاد، حفاظت و مدیریت برنامه های وب با کیفیت خیلی عالی استفاده می شود. این فریم ورک با حذف تکست ورک های زائد باعث عملکرد بهتر برنامه های کاربردی وب می شود و زمان را به بهترین شکل ذخیره و مدیریت می کند.

کسانی که علاقه مند به طراحی سایت هستند خوب است که حتماً با جنگو آشنا بشوند و کار کردن با آن را بیاموزند. جنگو یک فریم پیشرفته و ساخته شده از زبان پایتون است و  این امکان را به کاربران می دهد بدون نیاز به کد نویسی های پیچیده و سردرد آور با کمترین کد نویسی بتوانند برنامه های کاربردی را در زمانی کم ایجاد کنند.

نکته خیلی جالب درباره جنگو این است که این پلت فرم به هیچ وجه ایستا نیست و از آنجایی که یک پروژه منبع باز است اجازه می دهد که برنامه نویسان در سراسر جهان قابلیت های تازه ای به آن اضافه کنند و آن را ارتقا ببخشند.

کسانی که در بین زبان های برنامه نویسی زبان پایتون را انتخاب می کنند ضمن یادگیری این زبان باید با کتابخانه جنگو حتما به طور دقیق آشنا بشوند و از امکاناتش نهایت استفاده را ببرند.

سخن پایانی

دنیای مدرن هر روز شگفتی های جدیدی را به نمایش می گذارد. می توان این دنیا را به نام جهان وب یاد کنیم زیرا در حال حاضر اینترنت و زبان های وب بیش از هر وقت دیگری با اهمیت شده اند.

امروزه یادگیری زبان های برنامه نویسی مهم مثل پایتون به معنی تجهیز خود به سلاح پیشرفت و گشودن دروازه های ثروت و سعادت به روی خود است.

در این مطلب با معرفی سه مورد از زبان های برنامه نویسی معروف بهترین آن ها را برایتان شرح داده ایم. اگر به فراگیری زبان پایتون و پیشرفته در بازار برنامه نویسی علاقه مند هستید هر چه زودتر شروع به یادگیری و سپس انجام پروژه های مختلف پایتونی کنید. خلاقیت و پشتکار رمز موفقیت شما در این پیشه است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه