بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی (social media marketing) چیست؟

بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی فرصتی برای برقراری ارتباط با این جنبه‌ها و ورای مزیت‌های کوتاه مدت محصولات شما است و در عوض وفاداری بلند مدت را از طریق تمایزها ایجاد می‌کند.

شرکت‌هایی که همواره به موفقیت خود ادامه می‌دهند شرکت‌هایی هستند که مشتریان آن‌ها را با نام خود درخواست می‌کنند. امروژه، با توجه تعداد زیاد گزینه، شرکت‌هایی در طول زمان موفق خواهند بود که به صورت احساسی با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند، به تغییرات فرهنگی واکنش نشان داده و هدفی واقعی دارند.

Brian Honigman

سلام، من برایان هونیگمان[1] هستم و به عنوان یک مشاور بازاریابی و استاد حق التدریسی در NYU مزیت کار کردن در خصوص بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی. کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی را برای برخی سازمان‌های پیشرو را دارم.به همین دلیل است که من امروز اینجا هستم، تا این دوره آموزش لینکداین[1] را در خصوص کارهایی که موفق‌ترین شرکت‌ها انجام می‌دهند تا نتایج مطلوبی را از فعالیت‌های خود دربازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی  به دست بیاورند ارائه کنم.

برای برتری از طریق رسانه‌های اجتماعی در سازمان خود، من به شما یاد می‌دهم که یک راهبرد[1] برای رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید، به طور مؤثرتری روی کانال‌های خود کار کنید و البته، نتایج خود را ارزیابی نمایید. برخلاف سایر شکل‌های تبلیغاتی، بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی به شرکت‌ها این اجازه را می‌دهد تا به طور منظم از طریق سرگرمی، آموزش و پیام‌های تبلیغاتی به مشتریان خود دسترسی داشته باشند که آن‌ها می‌توانند مستقیماً به این موارد واکنش نشان دهند.

بنابراین، اجازه دهید وارد بحث «چگونه بازاریابان بهتری در رسانه‌های اجتماعی شویم»

اهداف راهبردی تعیین کنید

آیا اینگونه به نظر نمی رسد که همه شرکت‌ها در بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی فعال هستند؟ اما در همین حین، شما تنها در خصوص برخی شرکت‌ها اخباری می‌بینید که آن‌ها به طور خاص در حال انجام فعالیت‌های جالب و اثرگذار در رسانه‌های اجتماعی هستند. این به این دلیل است که دنبال کردن یک راهبرد در خصوص رسانه‌های اجتماعی بزرگ‌ترین تفاوت بین شرکت‌هایی است که نتایجی را از بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی به دست می‌آورند و شرکت‌هایی که از رسانه‌های اجتماعی بهره نمی برند.

اگر شما کلاً به طور اتفاقی و گهگاه در کانال‌های اجتماعی فعال هستید و برنامه مشخص و اهداف خاصی را برای خود تعیین نکرده اید، داشتن یک رویکرد متوسط برای کسب و کارها[1] خیلی ساده خواهد بود. یک راهبرد شبکه اجتماعی یک سند نوشته شده است که نحوه برنامه ریزی سازمان شما را برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف برای به دست آوردن خروجی‌های تجاری ترسیم می‌کند.

این سند چیزی است که شما برای تعیین اهداف خود برای استفاده از بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنید، مخاطبان خود را که برای دستیابی به آن‌ها تلاش می‌کنید شناسایی می‌کنید و یک نقشه راه[2] برای تمامی فعالیت‌های خود در این کانال‌ها ایجاد می‌کنید.

توسعه سند راهبردی خود مهم است، زیرا این به شما کمک می‌کند تا اولویت‌های شرکت خود را شفاف کنید، برای کمپین‌های خود به صورت متفکرانه‌تری برنامه ریزی کنید و با سایرین همکاری کنید. به عنوان مثال، من اخیراً با یک مشتری کار می‌کردم که در ابتدای امر، واضح بود که دپارتمان‌های مختلف در سازمان او روی فعالیت‌هایی تمرکز داشتند که دربازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی با هم تضاد داشتند.

دلیل اولیه برای این مسئله این بود که هیچ راهبردی برای مدیریت تلاش‌های آن‌ها در خصوص اهداف وجود نداشت تا منجر به سازمان‌دهی بهتر رویکردهای آن‌ها شود. به منظور جلوگیری از موقعیت‌های مشابه، سند راهبردی بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعیخود را آغاز نمایید که قابل اجرا بوده و با تعیین اهداف راهبردی برای مدیریت کمپین‌های شما نتایج مناسب را به دست می‌دهد.

یک هدف راهبردی یک خروجی است که برای کسب و کار شما با معنی است، درک آن در نگاه اول ساده بوده و اندازه گیری و بررسی آن ساده است. برخی از اهداف راهبردی متداول در رسانه‌های اجتماعی درگیر بودن مشتری را افزایش داده، اهداف بیشتری را تولید می‌کنند، منجر به افزایش فروش می‌شوند، ترافیک اینترنتی را افزایش می‌دهند، دسترسی را افزایش داده و منجر به درک بیشتر برند می‌شوند.

در حالی که تعداد زیادی از اهداف راهبردی وجود دارند که می‌توان از میان آن‌ها انتخاب کرد، دو نوع هدف مهم وجود دارند که باید از آن‌ها آگاه باشیم. اهداف در حال انجام تمرکز کلی را روی بازاریابی تعریف می‌کنند، زیرا آن‌ها خروجی‌هایی هستند که شما همواره به دنبال این هستید که با فعالیت‌های خود در محیط‌های اجتماعی بر آن‌ها اثر بگذارید.

به طور مثال، اگر یک برند کفش می‌خواهد تا میزان پیام‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی به میزان 40 درصد در انتهای فصل اول افزایش دهد، این به عنوان یک هدف در جریان در نظر گرفته می‌شود، زیرا بر طولانی مدت تمرکز کرده و این احتمالاً نتیجه‌ای است که بیشتر فعالیت‌های آن‌ها به دنبال رسیدن به آن هستند، در حالی که سایر اهداف که شما تعیین می‌کنید به طور مستقیم به اندازه گیری میزان موفقیت یک ابتکار عمل به خصوص؛ که به عنوان اهداف کمپین نامیده می‌شوند؛ مرتبط هستند.

به عنوان مثال، همان برند کفش یک هدف مشخص برای کمپین خود برای کوتاه مدت تنظیم می‌کند؛ مانند به دست آوردن 3000 ثبت نام برای خرید از سایت اینستاگرام خود. تعدادی هدف را برای راهبرد خود تعیین کنید تا تعادل بین سرمایه‌گذاری روی ترکیبی از فعالیت‌ها را ایجاد کنید و در عین حال، خود را بیش از حد درگیر نکنید. برای سازمان شما زمان آن فرا رسیده است تا به یک نمونه راهبردی برای «چگونه با تبعیت از راهبرد اختصاصی خود از رسانه‌های اجتماعی در راه‌های جالب توجه و اثرگذار استفاده کنیم» تبدیل شود.

[1] Brian Honigman

[1] LinkedIn

[1] Business

[2] Roadmap

[1] Strategy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه