چگونه یک متخصص توسعه وب با پایتون بشیم

چرا پایتون برای توسعه ی وب مناسبه ؟

چرا پایتون برای توسعه ی وب مناسبه ؟ یکی از زمینه هایی که پایتون توی اون میدرخشه، توسعه دهنده وب نام داره. پایتون فریمورک‌های زیادی رو ارائه می‌کنه که از میان اون ها می‌تونید هر کدوم رو که دوست دارید انتخاب کنید، از جمله bottle.py، Flask، CherryPy، Pyramid، Django و web2py. این فریمورک ها برای توسعه ی برخی از محبوب‌ترین سایت‌های جهان مانند Spotify، Mozilla، Reddit، Washington Post و Yelp استفاده شده‌اند.

مسیر یادگیری که ارائه میکنیم ، مهارت های اساسی رو برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب پایتون در اختیار شما قرار میده. شما محبوب ترین فریمورک های توسعه وب پایتون مانند جنگو و فلاسک، کار با پایگاه های داده و همچنین مهارت های اساسی برنامه نویسی front-end مانند HTML رو باید پوشش بدید.

توسعه دهنده ی وب چیست؟

چرا پایتون برای توسعه ی وب مناسبه ؟قبلش باید بدونیم توسعه دهنده وب کیه یا چیه چون برای کسایی که تازه برنامه نویسی رو شروع کردن، ممکنه که سوال باشه که توسعه وب دقیقاً چیه. توسعه وب به صورت ساده به عنوان ساخت، ایجاد و نگهداری وب سایت ها تعریف میشه. به طور معمول، توسعه وب شامل یک فرانت اند، و یک بک اند است که حاوی منطق تجاری است و با یک پایگاه داده در تعامل است.

چرا توسعه وب مهم است؟

حوزه ی وب از زمان راه اندازی اولین وب سایت در سال 1989 ، به میزان قابل توجهی در تعداد سایت ها، کاربران و قابلیت های پیاده سازی پیشرفت یافته است. توسعه وب مفهومی است که تمام فعالیت های مرتبط با وب سایت ها و برنامه های کاربردی وب را در بر می گیرد.

4 دلیل که چرا پایتون برای توسعه ی وب مناسبه ؟

یادگیری آسان:

چرا پایتون برای توسعه ی وب مناسبه ؟ پایتون محبوب ترین زبان برای کسانی است که برای اولین بار میخواهند آنرا یاد بگیرند. این زبان به عبارات رایج و فضای خالی متکی است، که به شما امکان می‌دهد در مقایسه با برخی از زبان‌های دیگر مانند جاوا یا C++ کد بسیار کمتری بنویسید. نه تنها این، بلکه  نسبتاً شبیه به زبان روزمره  عمومی انگلیسی است. بنابراین می توانید به راحتی کد را درک کنید.

اکوسیستم و کتابخانه‌های غنی:

چرا پایتون برای توسعه ی وب مناسبه ؟ پایتون طیف وسیعی از ابزارها و  کتابخانه رو ارائه می‌کنه که به شما امکان میده به بسیاری از کدهای از پیش نوشته شده دسترسی داشته باشید و زمان توسعه برنامه شما رو کمتر میکنه. به عنوان مثال، شما به Numpy و Pandas برای تجزیه و تحلیل ریاضی، Pygal برای نمودار، و SLQALchemy برای جستجوهای قابل ترکیب دسترسی دارید. پایتون همچنین فریمورک های وب شگفت انگیزی مثل  جنگو و فلاسک رو ارائه میده که در ادامه مقاله به اون ها خواهیم پرداخت.

نمونه‌سازی سریع:

چرا پایتون برای توسعه ی وب مناسبه ؟از اونجایی که پایتون در مقایسه با سایر زبان‌های برنامه‌نویسی برای ساخت پروژه‌های شما زمان بسیار کمتری می‌برد، ایده‌های شما بسیار سریع‌تر ایجاد می‌شوند و به شما امکان می‌دهند سریعتر بازخورد دریافت کنید و سریعتر توسعه بدید و تکرار کنید. این زمان توسعه سریع، پایتون رو به ویژه برای استارت‌آپ‌هایی که می‌تونند زودتر وارد بازار بشوند و مزیت رقابتی کسب کنند، عالی می‌کند.

محبوبیت گسترده:

چرا پایتون برای توسعه ی وب مناسبه ؟پایتون یکی از محبوب ترین زبان های جهان است که جوامعی از سراسر جهان در آن حضور دارند. به دلیل محبوبیت این زبان، پایتون به طور مداوم با ویژگی‌ها و کتابخانه‌های جدید به‌روزرسانی می‌شود، در حالی که اسناد عالی و پشتیبانی جامعه را نیز ارائه می‌کند. خصوصا برای توسعه دهندگان جدید، پایتون پشتیبانی و چارچوب گسترده ای را برای شروع سفر توسعه دهنده خود فراهم می کند.

یادگیری پایتون

اولین کاری که شما باید توی مسیر توسعه دهنده ی وب شدن با پایتون انجام بدید ، یادگیریه خوده پایتونه . البته نیازی نیست در این زمینه خیلی خیلی حرفه ای بشید . باید به پایتون در سطح مناسبی مسلط باشید. همچنین کتابخانه های مخصوص به وب رو از جمله request در پایتون یاد بگیرید .

پایتون زبان زیبایی است. یادگیری آن آسان و سرگرم کننده است و سینتکس (قوانین) آن واضح و مختصر است. پایتون یک انتخاب محبوب  است و به اندازه کافی قدرتمند است که برخی از محبوب ترین محصولات و برنامه های کاربردی جهان از شرکت هایی مانند ناسا، گوگل، آی بی ام، سیسکو، مایکروسافت، Industrial Light و Magic از آن در توسعه ی وب استفاده میکنند.

یادگیری جنگو

چرا پایتون برای توسعه ی وب مناسبه ؟به خاطر وجود جنگو. جنگو یک فریم ورک رایگان و منبع باز و کامل پایتون است.

چرا پایتون برای توسعه ی وب مناسبه ؟ برخی از ویژگی‌های جنگو عبارتند از: احراز هویت، مسیریابی URL، موتور الگو، نقشه‌بردار شی رابطه‌ای (ORM) و مهاجرت‌های طرح‌واره پایگاه داده. این ویژگی‌ها جنگو را بسیار مقیاس‌پذیر، به طرز جالبی سریع و بسیار متنوع می‌سازد.

چرا پایتون برای توسعه ی وب مناسبه ؟جنگو از ORM خود برای نگاشت اشیاء به جداول پایگاه داده استفاده می کند. با همان کد با پایگاه داده های مختلف کار می کند و انتقال از یک پایگاه داده به پایگاه داده دیگر را آسان امکان پذیر کرده است.

چرا پایتون برای توسعه ی وب مناسبه ؟پایگاه داده های اصلی که جنگو با آنها کار می کند PostgreSQL، MySQL، SQLite و Oracle هستند، اما جنگو به شما اجازه می دهند از دیگر دیتابیس ها هم استفاده کنید.

چرا پایتون برای توسعه ی وب مناسبه ؟ با Django، می تونید هر اپلیکیشن وب ، از پروژه های کوچک گرفته تا وب سایت های پیچیده رو ایجاد کنید. به لطف انعطاف‌پذیری، جنگو برای ساخت MVP نیز استفاده می‌شود و به استارت‌آپ‌ها اجازه می‌دهد زمان و بودجه خود را بهینه کنند.

چرا پایتون برای توسعه ی وب مناسبه ؟ از سال 2020، جامعه جنگو در حال برنامه ریزی برای انتشار کتابخانه های بیشتری برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد است.

بعد از یادگیری پایتون شما باید جنگو رو یاد بگیرید . جنگو فریمورک پایتون برای توسعه ی وب است ، البته شما میتونید از فریمورک های دیگه ای هم استفاده کنید چون پایتون چندین فریمورک برای توسعه ی وب داره مثل flask .

چرا پایتون برای توسعه ی وب مناسبه ؟ چون یک فریمورک وب سطح بالای پایتون است که توسعه سریع و طراحی تمیز امکان پذیر می کند. این برنامه که توسط توسعه دهندگان باتجربه ساخته شده است، بسیاری از دردسرهای توسعه وب را برطرف می کند.

بیشتر بدانید : جنگو چیست؟

Flask

Flask یک فریمورک پایتونه که تحت مجوز BSD در دسترسه و از فریمورک سیناترا روبی الهام گرفته شده .

ایده اصلی پشت Flask کمک به ایجاد یک پایه نرم افزار وب است. با flask می‌توانید از هر افزونه‌ای که ممکن است نیاز داشته باشید استفاده کنید. طراحی سبک و مدولار Flask باعث می شود که به راحتی با نیازهای توسعه دهندگان سازگار شود. تعدادی از ویژگی های مفید فلاسک :

  •     سرور توسعه داخلی و یک دیباگر سریع
  •     تست واحد پشتیبانی یکپارچه
  •      ارسال درخواست RESTful
  •     قالب Jinja2
  •     پشتیبانی ایمن از کوکی ها (جلسات سمت مشتری)
  •     مطابقت با WSGI 1.0
  •     مبتنی بر یونیکد
  •     قابلیت اتصال به هر ORM
  •     رسیدگی به درخواست HTTP

از زمان راه اندازی آن در سال 2010، فلاسک 27 بار به روز شده است. با این حال، بسیاری از برنامه‌های افزودنی Flask دیگر پشتیبانی نمی‌شوند.

چرا پایتون برای توسعه ی وب مناسبه ؟جواب این سوال رو گرفتیم اما چه چیزهای دیگری یاد بگیریم؟

Html & css

هنگامی که توسعه وب را شروع می کنید، مهم است که  HTML و CSS را یاد بگیرید، که اصول اولیه یادگیری نحوه ساخت وب سایت هستند. بهتر است یاد بگیرید که چگونه صفحات استاتیک واکنشگرا را برای شروع توسعه وب ایجاد کنید . همچنین یادگیری مفاهیمی مانند اینترنت، HTTP، مرورگرها، DNS، و غیره مفید هستند.

شما همچنین می توانید یک فریمورک CSS مانند Materialize یا Bootstrap را یاد بگیرید که به طور قابل توجهی سرعت توسعه شما را افزایش می دهد.

جاوا اسکریپت

یک قدم عالی بعدی یادگیری جاوا اسکریپت است. شما باید مفاهیم اولیه مانند انواع داده ها، متغیرها، قراردادهای عمومی، دستکاری رشته ها، حساب و عملگرها، دستورات کنترل، حلقه ها و غیره را بیاموزید. یادگیری اصول جاوا اسکریپت زمانی که جاوا اسکریپت را در سمت کلاینت اعمال می کنید، کار را برای شما آسان تر می کند.

چرا پایتون برای توسعه ی وب مناسبه ؟
جی کوئری

پس از یادگیری اصول جاوا اسکریپت، باید  DOM و jQuery را که کتابخانه جاوا اسکریپت هستند یاد بگیرید . حالا یاد گرفته اید که چگونه صفحات پویا ایجاد کنید!

دیتابیس ها

 دیتابیس ها ی مختلفی وجود دارن که جنگو از اکثر اون ها پشتیبانی میکنه و یکی از مزایای جنگو همینه . شما هر دیتا بیسی رو که دوست دارید میتونید به پروژه تون وصل کنید و از اون استفاده کنید .

پس مرحله ی بعدی یادگیری دیتابیس هاس . باید یک دیتابیس رو انتخاب کنید و به اون مسلط بشید .

تخصص ها و مهارت های بیشتر

شما همچنین میتونید مهارت خودتون رو افزایش بدید و چیز های بیشتری یاد بگیرید . با این کار شما از بقیه یک پله جلوترید و متمایزید. هرچند که یادگیریشون ضروری نیست . یک نمونه از این مهارت ها گیت می باشد .

گیت

 Git رایج ترین سیستم کنترل نسخه است. تغییراتی رو که توی فایل‌ها ایجاد می‌کنید ردیابی می‌کنه، بنابراین شما سابقه کارهای انجام شده رو دارید و در صورت نیاز می‌تونید به نسخه‌های خاصی برگردید. Git همچنین همکاری رو آسون‌تر می‌کنه و اجازه میده تغییرات چند نفره روی یک منبع ادغام بشن.

 

بنابراین صرف نظر از اینکه کدی را بنویسید که فقط خودتان آن را ببینید یا به عنوان بخشی از یک تیم کار کنید، Git برای شما مفید خواهد بود. Git نرم افزاری است که به صورت محلی اجرا می شود. فایل های شما و تاریخچه آنها در رایانه شما ذخیره می شود.

همچنین می توانید از هاست های آنلاین (مانند GitHub یا Bitbucket) برای ذخیره یک کپی از فایل ها و تاریخچه ویرایش آنها استفاده کنید. داشتن یک مکان مرکزی که می توانید تغییرات خود را آپلود کنید و تغییرات دیگران را دانلود کنید، به شما امکان می دهد راحت تر با توسعه دهندگان دیگر همکاری کنید. Git می تواند به طور خودکار تغییرات را ادغام کند، بنابراین دو نفر حتی می توانند روی قسمت های مختلف یک فایل کار کنند و بعداً آن تغییرات رادغام کنند!

یک توسعه دهنده وب پایتون شوید

تبریک میگم شما اکنون یک توسعه دهنده وب ماهر با پایتون هستید. شما باید دید کلی خوبی از نحوه عملکرد پایتون در توسعه وب و کاربردهای اون داشته باشید. با این درک، مسیرهای زیادی دارید که می تونید هنگام یادگیری پایتون دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه