چگونه اولین پروژه ی برنامه نویسی رو بگیریم

چگونه اولین پروژه ی برنامه نویسی رو بگیریم

بسیاری از ما که برنامه نویس هستیم شاید حتی تجربه و مهارت های بسیار بالایی در برنامه نویسی داشته باشیم  اما ممکنه هنوزم نتونیم پروژه ای رو بگیریم  . یا شاید تازه شروع به برنامه نویسی کردیم و دنبال گرفتن اولین پروژه ی کاری خودمون هستیم . در این مقاله به این می پردازیم که چگونه اولین پروژه ی برنامه نویسی رو بگیریم .

رزومه کاری

باید بدونید که رزومه ی کاری نقش خیلی مهمی رو ایفا میکنه . باید یک رزومه ی جالب برای خودمون درست کنیم . نیاز نیست که حتما جایی کار کرده باشیم یا سابقه کاری داشته باشیم . میتونیم برنامه هایی رو خودمون طراحی کنیم و انجام بدیم و اونا رو توی رزومه ی خودمون قرار بدیم .با داشتن رزومه گرفتن سفارش پروژه برنامه نویسی خیلی راحتر میشه چون فردی که میخواد به شما پروژه بده 100 درصد اول به رزومه ی شما نگاه میکنه .

گرفتن پروژه از سایت ها
چگونه اولین پروژه ی برنامه نویسی رو بگیریم

بسیاری از سایت های داخلی و خارجی وجود دارند که شما میتونید وارد اونا بشید و کل آگهی ها رو نگاه کنید ، پروژه ی مناسب با توانایی های خودتون رو اونجا پیدا کنید و با استفاده از رزومه و قیمت مناسبی که ارائه میدید اون پروژه رو مال خودتون کنید .

گرفتن پروژه از شرکت ها

بعد از اینکه رزومه ی خوب و قابل قبولی رو برای خودتون درست کردید به شرکت های برنامه نویسی سر بزنید و رزومه و نمونه کارهای خودتون رو برای اونا بفرستید . شاید توی این مورد حقوق دریافتی زیادی نداشته باشید اما برای شروع کار بسیار مناسبه .

گرفتن پروژه از دوست و آشنایان

یکی دیگه از راههایی که چگونه اولین پروژه ی برنامه نویسی رو بگیریم اینه که به دوست و آشناهامون بسپاریم اگه پروژه ای بود یا کسی رو میشناسن که پروژه ای داره به ما معرفی کنن . البته توی این روش باید مراقب پرستیژ کاری خودمون باشیم و به هر کسی نسپاریم .

ایجاد برند شخصی
چگونه اولین پروژه ی برنامه نویسی رو بگیریم

برندینگ یک کار خیلی وقت گیر و هزینه بریه . شما برای اینکه برند خودتون رو به وجود بیاورید باید وبلاگ نویسی کنید , در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید، برای شبکه سازی در رویدادهای مختلف مشارکت کنید و صدها کار دیگه که وقت و هزینه‌ی زیادی رو از شما میگیره. اما بعد از تمام این مشکلات سیل پروژه ها ست که به سمت شما روانه میشه و دیگه حتی وقت سر خاروند هم نخواهید داشت .

اگر دوست داری حرفه ای یاد بگیری اینجا کلیک کن 

شبکه های اجتماعی

یک راه ارزانتر و سریعتر استفاده از شبکه های اجتماعی است . برای اینکه مشتری به سمت ما بیاد و جذب ما بشه نیاز به مکانی داریم که دیده بشیم و این مکان میتونه شبکه های اجتماعی باشه . اما باید این سوالات رو از خودمون بپرسیم که آیا هر شبکه ی اجتماعی مناسب است ؟ آیا با داشتن اکانت مشتری جذب ما می شود ؟ جواب خیر است .

  • لینکدین یک شبکه ی اجتماعی حرفه ای است که هم میتونی مشتری خارجی جذب کنی و هم میتونی مشتری ایرانی داشته باشی .
  • در توییتر آگهی های شغلی زیادی میتونی پیدا کنی
  • اینستاگرام میتونه بستر مناسبی برای پیدا کردن مشتری باشه

اما با داشتن یک اکانت به تنهایی نمیتونید مشتری جذب کنید . شبکه های اجتماعی بر مبنای تعامل هستن و با ایجاد ارتباطات درست و تولید محتوای مناسب میتونید دیده بشید و مشتری جذب کنید .

پایان مقاله

ما در این مقاله به اینکه چگونه اولین پروژه ی برنامه نویسی رو بگیریم پرداختیم . همچنین میتونید برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب زیر رو مطالعه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه