چرا پایتون باید یاد بگیریم؟

چرا پایتون باید یاد بگیریم؟

چرا پایتون باید یاد بگیریم ؟ پایتون یکی از اون دسته زبان‌های برنامه‌نویسی هاییه که طی 4 تا 5 سال گذشته رشد چشمگیری در تقاضا و محبوبیت خودش داشته . چه در مورد PYPL، چه Stack Overflow یا هر پلتفرم دیگه ای صحبت کنیم . این زبان در بین زبان های برنامه نویسی متعدد در رتبه های برتر قرار دارد.

با این حال، بسیاری از افراد معتقدند که این رتبه‌بندی مرتباً تغییر می‌کنه و باید دلایل مرتبط و معتبری برای یادگیری و شروع با پایتون وجود داشته باشه.

اگه کمی به این موضوع فکر کنیم میبینیم که این حرف چندان بی ربط هم نیست ! این حرف به نوعی درست است. به جای اینکه صرفاً بر محبوبیت و تقاضای یک زبان برنامه نویسی خاصی تمرکز کنید، باید جنبه های مختلف دیگه ای مثل ویژگی های آن، پروسه ی یادگیری، سازگاری با سایر فناوری ها، پشتیبانی جامعه و غیره رو در نظر بگیرید. باید بررسی کنید. که این زبان با آینده شغلیتون مرتبط و مناسب هست یا خیر.

و هنگامی که ما به طور خاصی در مورد پایتون صحبت می کنیم این زبان دلایل ارزشمند مختلفی رو برای شروع بهمون ارائه می ده. خواه از طریق سازگاری با فناوری های آینده یا پشتیبانی گسترده از کتابخانه یا یادگیری آسان و طبیعت همه کاره یا هر راه دیگری باشد. در این مقاله چند دلیل عمده رو به شما اطلاع میدیم که همه ی نگرانی های شما رو در مورد اینکه چرا باید پایتون رو یاد بگیرید، برطرف می کند.

همچنین بخوانید : پایتون چیست ؟

بنابراین، بیایید شروع کنیم:

سادگی کلید اصلی است.

وقتی که فردی مشتاق یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدیده اولین چیزی که به ذهنش میرسه اینه که اون زبان باید به راحتی قابل یادگیری باشه. یکی دیگه از دلایل اینکه چرا پایتون باید یاد بگیریم سادگی اونه. بدون شک پایتون توی این پارامتر 100 از 100 می گیره!

Python یک سینتکس بسیار ساده داره. تقریبا شبیه به زبان انگلیسی، که اون رو به یک زبان مبتدی تبدیل می کنه. با توجه به سینتکس ساده و جنبه خوانایی بهتر، یادگیری این زبان نسبتا ساده تره. و شاید به همین دلیله که این زبان توسط مدارس و کالج های مختلف به عنوان اولین زبان برنامه نویسی برای آموزش دانش آموزان ترجیح داده میشه. همچنین، باید بدونید که پایتون یک زبان برنامه نویسی رایگان، منبع باز و سطح بالاست.

دارای حداکثر انعطاف پذیری و توسعه پذیری است.

پایتون انعطاف پذیری، مقیاس پذیری بسیاری رو در اختیار شما قرار می ده. از اونجایی که این  زبان بین پلتفرمیه، به طور موثر بر روی هر پلتفرمی، خواه ویندوز، لینوکس، یا macOS کار می کنه. همچنین، باید بدونید که اگه میخواید یه کد پایتون رو که برای ویندوز، مک یا لینوکس ایجاد شده  اجرا کنید ، می‌تونید بدون هیچ زحمتی همین کار رو انجام بدید.

این زبان به توسعه دهندگان اجازه میده تا عملیات بین زبانی رو به راحتی انجام بدن. اون ها به راحتی میتونن با جاوا، اجزای دات نت یا کتابخانه های C/C++ یکپارچه بشن .

علاوه بر این، از اونجایی که پایتون یک زبان تفسیریه لازم نیست برنامه خودتون رو قبل از اجرا مثل جاوا یا C++ کامپایل کنید. پایتون یک زبان با تایپ پویاست که توی اون هیچ نیازی به تعیین نوع داده در هنگام اعلان نیست. در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی، پایتون در واقع زبانی انعطاف پذیرتر، قابل حمل و توسعه پذیرتر است.

تقریباً در هر دامنه فناوری پرطرفدار، استفاده می شود.

 آیا می خواهید وارد حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین شوید؟

می خواهید دانشمند داده یا مهندس داده شوید؟

یا می خواهید در توسعه وب یا توسعه بازی شغلی ایجاد کنید؟

مهم نیست که توی چه حوزه پرطرفداری میخواید تخصص کسب کنید یا شغلی ایجاد کنید . احتمال اینکه توی طول سفرتون به پایتون نیاز داشته باشید خیلی زیاده! Big Data، Cloud Computing، AI & ML، Data Science و … چندتا از این فناوری ها هستن که به طور قابل توجهی به شما کمک میکنن، که به پایتون وابسته هستند.

طبق گزارش ها، اکثر متخصصان فناوری معتقدند که پایتون مناسب ترین زبان برای هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و علم داده در سناریوی امروزیه. علاوه بر این، می تونید توسعه وب، اسکریپ وب، توسعه سیستم های جاسازی شده و غیره رو هم با کمک پایتون انجام بدید.

این فناوری‌ها یه عنوان یک ابزار بسیار مهم از پایتون استفاده میکنن چون دلایل برجسته‌ای مثل  کتابخانه های غنی، مقیاس‌پذیری بهتر، پشتیبانی عالی از جامعه ، توسعه پذیری و موارد دیگه وجود داره. پس یکی دیگه از مهم ترین عواملی که چرا باید پایتون یاد بگیریم همه فن حریف بودنه پایتونه .

چرا پایتون باید یاد بگیریم
مجموعه عظیمی از کتابخانه ها و فریمورک ها را در اختیار شما قرار می دهد.

 یکی از مزایای اصلی پایتون، مجموعه عظیمی از کتابخانه ها و فریمورک هاست که قسمتی از اون ها رو اینجا ذکر کرده ایم. این زبان با صدها کتابخانه و فریمورک برای یادگیری ماشین، علم داده، رایانش ابری، توسعه وب و غیره به شما توی همه ی زمینه ها کمک می‌کنه . پایتون واقعاً به آسان‌تر و کارآمدتر کردن فرآیند ها فقط با چند خط کد کمک می‌کنه.

از دید توسعه‌دهندگان، یک کتابخانه استاندارد و بزرگ ، بهشون اجازه میده به جای درگیر شدن با چیزهای سطح پایین، بیشتر روی کارهای اصلی که باید بشن، تمرکز کنن. علاوه بر این، به کاهش هزینه ها نیز کمک می کنه.

 

در حوضه ی اسکریپت و اتوماسیون به زبان های دیگر ترجیح داده می شود.

اتوماسیون یکی از نیازهای مهم روز است. اجازه بدید به شما بگوییم. که پایتون در واقع یک انتخاب عالی برای اسکریپت نویسی و اتوماسیون است. از این زبان می توان برای خودکارسازی کارهای مختلف پیش پا افتاده یا تکراری برای بهره وری و کارایی بهتر استفاده کرد.

از اونجایی که پایتون یک زبان تفسیری است، تنها کاری که باید انجام بدید اینه که کد رو در قالب اسکریپت بنویسید و میتونید اون رو مستقیماً اجرا کنید. هنگام اجرا و زمانی که دستگاه کد شما را می خونه و تفسیر می کنه، خطا توسط دستگاه بررسی میشه. هنگامی که کد برای خطا بررسی میشه، میتونید چندین بار از اون استفاده کنید.

برای آسونتر کردن کارها، ابزارها و ماژول‌های زیادی وجود دارن که پایتون اون ها رو برای کارهای مختلف مثل اتوماسیون ، اسکراپینگ وب، تست و غیره ارائه می‌کنه. برخی از کتابخانه‌ها و ابزارهای محبوب پایتون برای اتوماسیون عبارتند از: سلنیوم پایتون، فریمورک ربات، PyTest، beatuifulsoap، Automagica، و بسیاری دیگر.

توسط جامعه ای عظیم ، حمایت شده است .

برای اینکه یه زبان برنامه نویسی رشد کنه ، به پشتیبانی جامعه، اسناد و سایر پارامترهای مرتبط با اون بستگی داره. با این حال، چه مبتدی باشید و چه باتجربه، این زبان ، پشتیبانی اجتماعی عظیم و قابل اعتمادی رو در اختیار شما قرار می ده. تا با هر مشکل یا نگرانی مرتبط با زبان پایتون به شما کمک کنه.

طبق گزارش ها بیش از 8 میلیون توسعه دهنده پایتون به طور فعال توی سراسر جهان حضور دارن. می‌تونید به انجمن‌های معروف مختلفی مثل Stack Overflow، GitHub و غیره بپیوندید. جایی که برنامه‌نویس های Python زیادی رو پیدا میکنید که همیشه آماده کمک به مبتدیان هستند.

علاوه بر این، اسناد، راهنماها، منابع یادگیری و غیره مختلفی توی سراسر وب وجود دارن که می‌تونن به شما در شروع و کار با پایتون کمک کنن. شاید، اگه مبتدی هستید یا هنوز وارد دنیای برنامه نویسی نشدید، احتمالاً این پشتیبانی عظیم از جامعه رو به عنوان یه ویژگی غنی تر در نظر نمیگیرید، اما مطمئناً زمانی که شما از این مزیت استفاده کنید، بیشترین بهره رو خواهید برد.

 

 

قابل حمل بودن

ویژگی های قابل حمل و توسعه پذیر بودن پایتون، بهتون این امکان رو میدن که عملیات بین زبانی رو به صورت یکپارچه انجام بدید. پایتون توسط اکثر پلتفرم‌های موجود در صنعت امروز ، از ویندوز گرفته تا لینوکس، مکینتاش، سولاریس، پلی استیشن و غیره پشتیبانی می‌شه.

توسعه‌پذیری پایتون به شما اجازه میده، حتی جاوا و اجزای NET را ادغام کنید. همچنین می تونید کتابخانه های C و C++ را فراخوانی کنید.

 

فریمورک تست

پایتون برای اعتبارسنجی ایده ها یا محصولات برای شرکت های معتبر عالیه . فریمورکهای تست داخلی زیادی توی پایتون وجود داره که اشکال‌زدایی و سریع‌ترین گردش‌های کاری رو پوشش میدن. ابزارها و ماژول های زیادی برای آسون کردن کارها مثل سلنیوم و اسپلینتر وجود دارن.

از آزمایش با کراس پلتفرم یا فریمورک هایی مانند PyTest و Robot Framework پشتیبانی می کنه. تست کردن یک کار خسته کننده ست اما این کار با پایتون بسیار راحت انجام میشه. بنابراین هر تستر و آزمایش کننده ای باید حتما از پایتون استفاده کنه!

چرا پایتون باید یاد بگیریم
و بله! حقوق توسعه دهندگان پایتون نسبتاً بالاتر است!

پایتون یکی از سریع‌ترین فناوری‌های در حال رشد در سراسر جهان است. همونطور که در بالا ذکر کردیم،پایتون با فناوری های آینده متعددی مانند اینترنت اشیا (IoT)، هوش مصنوعی، اتوماسیون، محاسبات ابری، کلان داده و بسیاری دیگه مرتبطه و به همین دلیله که تقاضا برای توسعه دهندگان پایتون در دنیای فناوری بالاس.

متعاقباً حقوق اون ها نیز نسبتاً بالاتر از سایر توسعه دهندگانه.  همچنین، اگه بعضی از مهارت‌های مرتبط دیگه مثل علم داده، یادگیری ماشین و غیره رو همراه با پایتون یاد بگیرید. ممکنه حقوقتون بالاتر هم بره . تقریباً هر غول فناوری اطلاعات، خواه گوگل، فیس‌بوک، آمازون، اوبر یا هر چیز دیگه ای از پایتون برای پلتفرم یا محصول مربوطه خودش استفاده می‌کنه.

این همچنین نشون میده که آینده پایتون بسیار روشنه و فرصت های شغلی حرفه ای پایتون در زمان های آینده به طور قابل توجهی افزایش پیدا میکنند.

بنابراین، اینها برخی از دلایل اصلی (یا می تونید بگید مزایا) هستن که می تونید. برای شروع با پایتون در نظر بگیرید. از توسعه دهنده وب گرفته تا دانشمند داده تا یادگیری ماشین ، این زبان گزینه های شغلی متعددی رو برای شما بایجاد میکنه.

 از این رو، از این به بعد ، جستجوی دلایل یادگیری پایتون رو متوقف کنید. و به جای اون همین الان شروع به یادگیری کنید. و از اون نهایت استفاده رو ببرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه