هنر امکان

کتاب “هنر امکان”، مجموعه‌ای از استراتژی‌ها را ارائه می‌دهد که امکان تحقق هر هدفی در هر بُعد زندگی شمارا فراهم می‌کند. شما با استفاده از این استراتژی‌ها، می‌توانید خلاقیت خودتان را تقویت کنید، مهارت حل مسئله خود را ارتقا دهید، و روابطتان در کسب و کار با دیگران را بهبود بخشید.

وقتی در مشکلی به ظاهر غیر قابل حل گیر کرده اید، بهترین راه برای گیر نکردن این است که دیدگاه خود را تغییر دهید. نویسندگان، بنجامین زاندر و روزاموند استون زاندر، به ترتیب یک رهبر ارکستر و درمانگر هستند. در این کتاب، آنها مهارت ها، دانش و تجربیات خود را در 12 تمرین بیان می کنند که می توانید از آنها برای دیدن امکانات جدید و زنده کردن آنها استفاده کنید.

کتاب در نگاهی کوتاه

در زندگی همه چیز یک اختراع است. اگر که تصمیم بگیرید به زندگی خود به شیوه ای جدید نگاه کنید، ناگهان مشکلات شما محو می شوند. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار این است که در هر شرایطی به جای مقایسه زندگی خود با دیگران، بر احتمالات پیرامون خود تمرکز کنید.

درباره نویسنده

روزاموند زاندر نویسنده ی کتاب هنر امکان ، در زمینه رهبری و روابط پیشگام است. او یک مدل از رهبری ایجاد کرده که افراد را برای ایجاد یک زندگی پر از بینش، اشتیاق و مشارکت آموزش می دهد.نوشتن، تدریس، و مربیگری او مسیرهایی را برای زندگی‌های معنادار ایجاد می‌کند.

زاندر به عنوان یک خانواده درمانگر و یک مربی اجرایی، استراتژی هایی را برای رهبری ایجاد می کند. جزئیات کار او در کتاب‌هایش، هنر امکان و راه‌هایی به سوی امکان، آمده است. کار خانم زندر بر این ایده استوار است که خلاقیت یک ظرفیت ذاتی بزرگسالان است. او مربیگری  مبتکرانه ای را برای روابط شخصی و حرفه ای ارائه می دهد.

روزاموند با شرکت‌ها، مؤسسات و تیم‌های مختلفی کار می‌کند. او برنامه‌هایی را برای شرکت‌های جهانی و همچنین سازمان‌های دولتی طراحی کرده و کارگاه‌هایی را در محیط‌های مختلف ایجاد کرده . او همچنین یک برنامه موفقیت بلندمدت را برای افراد و گروه‌هایی که متعهد به تکمیل پروژه‌های بزرگ هستند، ارائه می‌کند.

تسلط بر هنر امکان

دیدگاه های شما امکانات شما را شکل می دهد. برای بهتر کردن نحوه درک خود از جهان، ابتدا باید که باورها و فرضیات خود را به چالش بکشید . به استفاده از 12 عملی که پایین ذکر می کنیم ادامه دهید تا زمانی که روش های جدید تفکر و رفتار برای شما شهودی شود.

1. درک کنید که همه چیز اختراع شده است

هر آنچه در مورد دنیای اطرافمان می دانیم در واقع از طریق داستان های ذهنی ما تجزیه و تحلیل می شود. شما اطلاعات انتخابی در مورد محیط را از طریق حواس 5 گانه خودتون دریافت می کنید . مغز شما اطلاعات را تفسیر می کند و در نتیجه شما یک تجربه آگاهانه بدست میارید. زمانی که شما چیزی رو میدونید، مغز شما قبلاً فرآیند پیچیده ای از انتخاب اطلاعات، تطبیق نشانه و داستان گویی رو پشت سر گذاشته .

 

2. حرکت از کمیابی به فراوانی

ما در دنیای زندگی می کنیم که در آن همه چیز بر اساس اهداف، استانداردها و مقایسه ها ارزیابی می شود. همه ی تلاش های انسانی ، از جمله ترس ها، تردیدها و ناامیدی های ما بر این فرض پنهان ساخته شده اند که ما باید برای زنده ماندن در دنیای کمبود و خطرناک بجنگیم. این تمرین در مورد تغییر طرز فکر به یک طرز فکر دنیای غنی و بهره برداری از جهان نامتناهی از امکانات است.

 

3. یک A هدیه دهید

ما تمایل داریم افراد را (به معنای واقعی یا ذهنی) درجه بندی کنیم و از آن نمره برای تعریف توانایی های آنها استفاده کنیم. وقتی به دیگران یک “A” به عنوان هدیه میدید (نه به این دلیل که آنها استاندارد یا انتظار خاصی را برآورده کرده اند)، دنیای جدیدی از ارتباطات رو برای خودتون و دیگران برای دستیابی به آنچه قبلاً ممکن نبود باز می کنه.

4. مشارکت داشته باشید

اکثر ما دائماً هر کاری رو که انجام میدیم به عنوان یک “موفقیت” یا “شکست” قضاوت می کنیم. این تمرین در مورد تبدیل مبارزات شما به تجربیات کامل، با تمرکز بر مشارکت های خودتون می باشد.

5.در هر موقعیتی رهبری کنید

تمرین بعدی در مورد یافتن اشتیاق و تعهد پنهانیه که در درون هر فردی وجود داره، بدون این فکر کنید که رویکردهای شما بهترین هستند.

6. سبک باشید

ما همش تمایل داریم به دنبال دلایل خارجی بگردیم در حالی که در واقعیت، این ترس‌ها، دیدگاه‌ها و موقعیت‌های خودمون هستند که واقعاً مانع تجربه‌های ارزشمند ما می‌شوند. تفاوت بین “خود محاسبه گر” و “خود مرکزی” رو یاد بگیرید. وقتی که خودتون رو سبک می کنید ، یاد می گیرید به مشکلات خودتون بخندید . در نتیجه مشکلات ممکنه به طرزی جادویی از بین بروند.

7. به وضعیت موجود نگاه کنید

آیا تا به حال احساس نارضایتی کرده اید که کاری رو نمیتونید انجام بدید؟ این تمرین مربوط به آنچه واقعاً اتفاق می‌افتد و  واکنش‌های خودتان نسبت به آن‌ها است. بنابراین باید به شرایط خودتون و آنچه که می‌توانید برای حرکت به سمت نتایج دلخواه خود انجام دهید روشن شوید.

در کسب و کار
8. انرژی خلاقانه

باید به طور کامل یاد بگیرید که تسلیم انرژی و خلاقیت درونی خودتون بشید !

9. جرقه را مشتعل کنید

اینکه شما فقط میتونید دیگران رو  چه توی زندگی شخصی چه در کسب و کار متقاعد کنید، نادرسته . شما باید جرقه ی درونی خودتون رو نیز مشتعل کنید .

10. صفحه شطرنج باشید

این تمرین در مورد تغییر دیدگاه شماست تا بتونید نقش خودتون رو توی یک موقعیت خاص ببینید. تلاش برای کنترل تمام مهره های شطرنج و حرکات رو متوقف کنید. تابلویی باشید که همه حرکات ممکن رو در خودش جای میده، بنابراین شما چیزها را عینی تر می بینید و میتونید اقدامات روشنگرانه انجام دهید.

11. چارچوب های احتمالی ایجاد کنید

این عمل در مورد شکستن مارپیچ های رو به پایینه، و در عوض ایجاد گزینه هایی با بازسازی افکار ، توسعه چشم اندازها و ایجاد محیط هایی که از رشد شما پشتیبانی می کند.

12. روی ما تمرکز کنید

 تمرین “ما” در مورد شناسایی چیزی است که : مردم را به هم متصل می کند،  گوش دادن و نگاه کردن به آنچه به طور مشترک تعریف می کنیم .

نکات مهم از کتاب
  • توی زندگی همه چیز بر اساس چارچوب شماست. به مشکلات به شیوه ای جدید نگاه کنید و میبینید که ناگهان مشکلات شما محو می شوند.
  • همه چیز در زندگی یک اختراع است. حتی در کسب و کار. شیوه ای که ما چیزها رو می بینیم. روشی که ما چیزها رو اندازه گیری می کنیم. شیوه ای که ما با دیگران رقابت می کنیم.و حتی روشی که خودمون رو قضاوت می کنیم.
  • یک A بدید. اگه به طور خودکار بهترین ها رو فرض کنید و به همه توی زندگی نمره A بدید، آنگاه اجازه میدید بهترین رفتار ها در آنها ظاهر بشن و بسیاری از موانعی رو توی که رابطه تون بوده از بین می برید.
  • به جای تمرکز به نحوه اندازه گیری و مقایسه ی خودتون چه توی زندگی چه در کسب و کار، به نحوه کمک به دنیای اطرافتون تمرکز کنید.
  • یه رهبر می تونه قدرتمندترین ارکستر جهان رو رهبری کنه اما خودش هیچ آهنگی نمینوازه. تنها قدرت او اینه که بازیکنان رو وادار به تولید صدای زیبایی میکنه که قادر به تولیدش هستند.
  • خود محاسبه‌گر کسیه که زندگی ما رو توی دنیای اندازه‌گیری اداره می‌کنه، خود مرکزی کسیه که زندگی ما رو توی دنیای امکان اداره می کنه.
  • کادر رو توی ذهن خودتون دوباره ترسیم کنید تا یک چارچوب مرجع ایجاد کنیدتا به شما امکان بده اونها رو به روشی جدید ببینید.
  • روی بهترین بودن در جهان تمرکز نکنید. بر بهترین بودن برای جهان تمرکز کنید.

هنر امکان

روزاموند استون زاندر و بنجامین زاندر 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه