روانشناسی شبکه های اجتماعی

روانشناسی شبکه های اجتماعی

 کتاب اعجاب‌آور و جذاب روانشناسی شبکه های اجتماعی ، به شما کمک می‌کند تا از رسانه‌های اجتماعی خود به‌ خوبی استفاده کرده و استراتژی‌های هوشمندانه‌ تری طراحی کنید و درنهایت، با تولید محتوای خلاقانه‌تر، بازاریابی مؤثرتری داشته باشید و کسب و کار اینترنتی یا غیر اینترنتی خود را توسعه دهید . به نظر شما رسانه‌های اجتماعی چگونه با شناخت عوامل انگیزشی مخاطبانشان، مشارکت واقعی ایجاد می‌کنند؟

توضیحات کتاب

یک رویکرد جدید و تامل برانگیز به اقتصاد دیجیتال و اینکه چگونه برندها و کسب و کار اینترنتی می توانند با درک انگیزه های اساسی انسان از زبان رئیس سابق استراتژی برند Reddit .

جو فدرر نویسنده ی کتاب روانشناسی شبکه های اجتماعی ، متخصص برجسته بازاریابی و رهبر فکری، از زیست شناسی تکاملی، انسان شناسی و روانشناسی استفاده می کند تا توضیح دهد که چرا افراد در فضاهای مختلف آنلاین متفاوت عمل می کنند و به دنبال چه چیزی هستند. او با چارچوبی مبتنی بر مدل Id، Ego و Superego فروید از روان انسان، نشان می‌دهد که چگونه ساختارهای مختلف شبکه‌های اجتماعی با ذهنیت‌های مختلف مطابقت دارند.

پلتفرم‌هایی مانند Reddit به Id فیلتر نشده، فیس‌بوک به Ego مدیریت‌شده، و Instagram با Superego ایده‌آل شده است. درک این ذهنیت‌های اساسی کاربران رسانه‌های اجتماعی، بازاریابان را قادر می‌سازد تا به طور موثرتری از این کانال‌ها برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده کنند.

در ” روانشناسی شبکه های اجتماعی ” یاد خواهیم گرفت:

  •     چگونه محتوایی ایجاد کنیم که منجر به اشتراک گذاری شود؟
  •     چطور برندها می توانند به طور بومی در انواع مختلف کانال های اجتماعی قرار گیرند؟
  •     چگونه می توان حضورهای اجتماعی برند را در شبکه های مختلف متعادل کرد؟
  •     چرا اصالت فقط برای مصرف کنندگان اهمیت پیدا می کند؟

این کتاب جذاب و عمیقاً متقاعدکننده است و خواندن آن برای متخصصان بازاریابی، روابط عمومی و تبلیغات ضروری است.

میم چیست ؟

میم ها فقط عکس های کوچک با زیرنویس های خنده دار نیستند که در فیس بوک به اشتراک می گذارید. آنها هر ایده ای با شانس انتشار هستند. وقتی که ایده ها به ذهن ما می رسد، آنها را به اشتراک می گذاریم و همانطور که این ایده ها به اشتراک گذاشته می شوند، تکامل می یابند.

میم ها می‌توانند آهنگ‌ها، ایده‌ها، عبارات جذاب، مد لباس، روش‌های ساخت گلدان یا طاق‌سازی باشند. وقتی در مورد میم های فیس بوک صحبت می کنیم، در واقع در مورد قالب مورد استفاده برای ارتباط ایده ها در کسب و کار اینترنتی صحبت می کنیم.

ماشین های میم

طبق گفته فیس بوک، افراد در دستگاه های تلفن همراه به طور متوسط 1.7 ثانیه برای هر قطعه محتوا زمان صرف می کنند. بنابراین، کارایی ارتباطات برای به اشتراک گذاری موفق الگوهای رفتاری در فیدهای اجتماعی بسیار مهم است.

 

ویدئو – ویدئوها باید در چند ثانیه اول مشاهده شما را جذب کنند. با افزودن زیرنویس، نیاز بینندگان برای تعامل بدون صدا را از بین می‌برید. ویدئو نباید تنها نوع محتوایی باشد که ایجاد می کنیم، و همیشه نباید قالب پیش فرض ما باشد. ویدیوها در تلویزیون و یوتیوب به خوبی کار می کنند چون به طور طبیعی در اون محیط ها از ویدیو استفاده می شود . با این حال، در اکثر فیدهای اجتماعی، زمانی که هدف انتقال موثر یک ایده باشد، ویدئو قالبی دست و پا گیر است.

 

متن، تصاویر، گیف‌ها و ویدیوهای گیف مانند – دستگاه‌های میم بسیار فعال‌تری هستند که با سرعت مخاطبان را جذب می کنند .

 

تصویر با متن روی آن – می توانید متن را بخوانید، به سرعت آن را پردازش کنید، و هیچ صدایی وجود ندارد و بنابراین نیازی به هدفون نیست یا نیازی به کلیک کردن روی صفحه نیست. ما فقط آن را می خوانیم و ادامه می دهیم.

 

گیف ها و ویدیوهای گیف مانند – ویدیوهای بی صدا AKA بازخورد بزرگی داشته اند. اینها در ارائه میم هایی که تصاویر ثابت نمی توانند، بسیار کارآمد هستند.

 

با بهینه سازی محتوای خود تا حد امکان سبک و مستقل، اطمینان حاصل می کنید که میم ها در طول زمان پخش می شوند و دست نخورده باقی می مانند.

روانشناسی شبکه های اجتماعی

اصول راهبردهای اجتماعی

1. اضافه کردن ارزش:

محتوای نشانک‌گذاری‌شده – به کاربران دلیلی برای تعامل یا انتقال اطلاعات بدهید. یک ابزار مفید، یک اینفوگرافیک با اطلاعات واقعی و کاربردی یا ایده هایی برای روش های جدید استفاده از یک محصول به مردم بدهید. چیزی که نشان ارزشمندی دارد که مردم بتوانند در مقابل دوستانشان خود را با آن تعریف کنند. محتوای دلنشین، نشاط آور یا صرفاً خنده دار که باعث می شود مخاطبان ما به اندازه کافی بخندند یا از نظر احساسی ارتباط برقرار کنند و بخواهند با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

محتوای آرمانی – به ما کمک می کند تا آرمان ها، اهداف و آرزوهای خود را نشان دهیم. مناظر ایده آل، ایده های بلند، ارزش های قلبی و داستان های الهام بخش نمونه هایی از محتوای آرمانی هستند.

2. ماشین های میم طراحی کنید

یکی از رایج ترین اشتباهات استفاده از فیلد متنی محتوا است. از دیدگاه یک کاربر ارسال محتوایی که، کاملاً حاوی اطلاعات ارزشمند است و یا میم‌ها در اولویت است. هر گونه اطلاعات باید در خود محتوا وجود داشته باشد.

3.روایتی برای ارتباط شخصی ایجاد کنید

وقتی اطلاعات در قالب داستان ارائه می شود، آن را بهتر به خاطر می آوریم. داستان های شخصی تمایل بیشتری به همدلی ایجاد می کنند. ما باید تلاش کنیم تا محتوای ما اپیزودیک، قابل دسترس و ارزشمند باشد.

4. محتوا را برای یک هدف یا اقدام خاص توسعه دهید

در نظر گرفتن اقدامات خاص – به عنوان مثال. لایک، اشتراک گذاری، بازدید، فرآیند توسعه را ساده می کنند. باید از خود بپرسیم آیا این پست برای ایجاد تعامل، اشتراک گذاری، کلیک بر روی یک وب سایت، مکالمات، دانلودها و کسب و کار اینترنتی ما مناسب است؟

5. ثبات و مالکیت برند را حفظ کنید

ما همیشه باید اطمینان حاصل کنیم که محتوا به طور کامل محصور شده است، و این شامل انتساب به نام تجاری ما نیز می شود. نام تجاری ما باید همیشه در خود دستگاه میم تعبیه شود.

خود ایده آل، خود مدیریت شده و خود واقعی

میم هایی که در شبکه های اجتماعی هستند، چیزهایی هستند که می گوییم، محتوایی که پست می کنیم، ویدیوهایی که به اشتراک می گذاریم. آنها شبیه لباس های دیجیتال هستند و ما را تعریف می کنند. ما لحظات مثبت، خاطرات معنادار، و دیگر بخش‌های محتوا و فرهنگی را که می‌خواهیم از ما تعریف کند، تنظیم می‌کنیم.

از قضا این می تواند تأثیر مخربی بر سلامت روان ما داشته باشد. در حالی که یک پست در Reddit می تواند جرقه بهبودهای مثبت شدیدی را برای جامعه ای از افراد افسرده ایجاد کند، رسانه های اجتماعی پر از زیبایی مانند اینستاگرام می توانند باعث ایجاد احساس افسردگی در کاربران شوند.

این دو شاخص مهم از طرز فکر یک کاربر را به همراه دارد: نحوه شناسایی کاربران در یک شبکه اجتماعی و نحوه ارتباط آنها با افراد دیگر.

گوش دادن اجتماعی برای ایجاد یک نام تجاری هوشمندانه در رسانه های اجتماعی بسیار مهم است

گوش دادن به ما کمک می کند تا بفهمیم کدام کانال بیشترین ارزش را دارد و چگونه باید در آن کانال ها تعامل داشته باشیم. در حالی که گزارش‌ها و آمار می‌توانند اطلاعات خوبی به ما بدهند، ابزارهای گوش دادن راه‌های قدرتمندی برای پردازش این اطلاعات هستند.

چند نکته کلیدی از کتاب

 

  • قالبی که یک ایده از طریق آن منتقل می شود به اندازه خود ایده برای موفقیت آن مهم است. فرهنگ میم اینترنتی مجموعه‌ای از مطالعات موردی را در قالب‌هایی فراهم می‌کند که ایده‌های نهفته در آن‌ها را به بهترین نحو به اشتراک می‌گذارد.
  • ساختار یک شبکه اجتماعی — نحوه شناسایی و سازماندهی کاربران آن — طرز فکری را برای کاربران در محیط های آنلاین مختلف دیکته می کند. به عنوان مثال، وقتی افراد فقط به دوستان آفلاین متصل هستند ، احتمالاً انواع مختلفی از محتوا را نسبت به یک شبکه اجتماعی که افراد را حول علایق مشترک سازماندهی می کند و به آنها اجازه می دهد ناشناس باشند، درگیر می کنند.
  • در اکثر شبکه های اجتماعی، ایجاد محتوای جالب در مورد برندهایمان کافی نیست. ما باید محتوایی ایجاد کنیم که به مخاطبان ما کمک کند تا خودشان را در شبکه‌هایشان معرفی کنند.
  • برای ایجاد محتوایی که در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی کارآمد باشد، برندها ابتدا باید بدانند که مردم چه ارزشی را از مشارکت خود در آن شبکه اجتماعی  دریافت می کنند.
  • رسانه‌های اجتماعی برندها را وادار می‌کنند تا مطابق با آنچه می‌گویند عمل کنند. هر زمان که ممکن است، باید تلاش کنیم تا در دنیا به گونه‌ای رفتار کنیم که با هدف برندمان همسو باشد، سپس داستان‌هایی درباره رفتارمان به شیوه‌هایی جالب، کوچک و قابل اشتراک‌گذاری تعریف کنیم.

همچنین بخوانید : 7 عادت مردمان موثر

روانشناسی شبکه های اجتماعی

جو فدرر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه